A Pinterest tipikusan az a közösségi oldal, amelyről egyre többet hallani, de a többség így sem tudja pontosan, miért és hogyan is lenne érdemes az online marketing részévé tenni. Nem feltétlenül való minden cégnek és vállalkozásnak, de akinek igen, mielőbb érdemes regisztrálnia. A statisztikák szerint kihagyhatatlan a szolgáltatás, ha a fiatal nők a célközönségünkhöz tartoznak.
1, A feltörekvő TikTok uralja ugyan a híreket, pedig az aktív felhasználókat tekintve a Pinterest sem szégyenkezhet, hiszen kétharmad annyi elkötelezett tagja van, mint a kínai videós alkalmazásnak – a legutóbbi adatok szerint 459 millió. A jóval ismertebb Twittert például 100 millióval előzi meg ezen a téren.
2, Már 2018-ban több mint egymillió magyar aktív felhasználóról lehetett tudni, az idén januári adatok szerint pedig a Pinteresten megjelent hirdetések közel 1,4 millió magyarországi felhasználót értek el. A Top 20-as listán egyébként ezen a téren hazánk a második legnagyobb növekedést elérő nemzet az utóbbi egy évben, és miénk a 17. legnagyobb közönség az országok versenyében. Természetesen az Egyesült Államok vezet, a Pinterest reklámjai már több mint 100 millió amerikait érnek el.
3, A Pinterest használata azoknak ajánlott, akiknek van komolyabb női célcsoportja, vagy kizárólag hölgyeknek szánt termékeket, szolgáltatásokat kínál. A felhasználók 77 százaléka biztosan nő, 14 százalékuk pedig nem adta meg a nemét, így vélhetően bőven 80 százalék felett van a nők aránya.
4, A piac szempontjából talán ez a legfontosabb adat: a Pinterest hirdetései által elért felhasználók több mint 30 százaléka a 25-34 éves nők közül kerül ki. Ha ez a cégünk célcsoportja, kihagyhatatlan a közösségi oldal aktív használata.
5, Az említett generáció ráadásul dinamikusan növekvő közönség a Pinteresten: az 1981 és 1996 között született felhasználók száma 35 százalékkal nőtt 2020-ban.
6, A koronavírus-járvány biztosan hatással volt a Pinterest hirdetéseinek eredményeire, ugyanis a reklámok kiváltotta elköteleződés 85 százalékkal nőtt 2020 áprilisa és októbere között.
7, Ha már úgy döntünk, hogy belevágunk a Pinterest használatába, fontos szem előtt tartani a tényt: a felhasználók 82 százaléka mobilon böngészi a közösségi oldalt.
8, A felhasználók 90 százaléka inspirációt keres az oldalon – például főzéshez, lakberendezéshez, öltözködéshez, sminkeléshez, életmódhoz, stb. Ezeken a területeken gyors sikert lehet elérni.
9, Az imént jelzett adat után talán nem is annyira meglepő, hogy a Pinteresten egészen más az “időszámítás”. A tudatosan keresgélő felhasználók ugyanis bármilyen alkalomra is vadásznak tippeket, már 9 hónappal korábban elkezdik a böngészést. Ez például azt jelenti, hogy már tavasszal érdemes hirdetni karácsonykor népszerű termékeket.
10, Hálás feladat itt posztolni, hiszen a sok inspiráció hatására a felhasználók 80 százaléka érzi úgy: a Pinterest böngészése a kedvükre is jó hatással van.