« Vissza

Így szerezzünk látogatókat a honlapunknak az Instagram-sztorik link matricájával

Online marketing

Végre vége egy korszaknak az Instagramon: most már nem csak a legalább 10 ezer követővel rendelkező fiókok tudnak linket elhelyezni a sztorikban! Az online marketing számára ez óriási előrelépés, hiszen a teljes képernyőt betöltő, 24 órán belül eltűnő történetek jóval nagyobb figyelmet érnek el, mint bármilyen más jellegű poszt, a népszerűsége pedig folyamatosan nő. Ezt a hatást most bárki használhatja arra, hogy honlapra terelje a követőket. Ehhez kaptunk egy link matricát az Instagramtól, de nem mindegy, hogyan használjuk. Íme néhány tipp!

 

1, Hagyjunk helyet a grafikán/videón!

 

Bármilyen vizuális tartalmat is osztunk meg sztoriként, a készítése során tartsuk észben: helyet kell hagyni a link matricának. Amennyiben CTA-ként funkcionáló, kattintásra buzdító GIF-eket vagy feliratokat is használnánk a link körül, annak is hagyjunk helyet, nehogy valamit kitakarjon.

 

2, Keretezzük be a link matricát!

 

Ne csak üres helyet hagyjunk a linkelésnek: ha már látjuk, hogy mekkora helyet akarunk foglalni a domaint jelző matricával, akkor körülötte használjunk megfelelő méretű, színes kereteket. Ezzel még inkább szembetűnő lesz a link matrica.

 

3, Cseréljük le az összefoglalókba mentett sztorikat!

 

Ha korábban az instagramos sztorik összefoglalóiba olyan posztot mentettünk, amelyben a felfelé húzás (“swipe up”) szólított fel a kattintásra, akkor készítsünk új, link matricás sztorikat a témában, és azokat mentsük el az összefoglalóban, a korábbiakat pedig töröljük a gyűjteményből.

 

4, Hashtaget is linkeljünk!

 

Csábító a honlap forgalmának növelése, de ha a márkánk egyedi hashtaget is használ, akkor a link matricák között a kattintható hashtag lehetőséget is használjuk ki.

 

5, Kísérletezzünk és figyeljük az eredményeket!

 

Hova tegyük a link matricát? Mekkora legyen? Milyen szöveget írjunk hozzá? Vagy hagyjuk meg az automatikus szöveget a domain névvel? Ezekre a kérdésekre csak a tesztelés ad majd választ, hiszen célközönségtől is függ az eredmény. Kísérletezzünk, majd a Google Analytics megmondja, mikor értük el a legjobb hatást.

 

6, Blogoljunk!

 

A link matrica rendszeres használatához rendszeres tartalom kell a honlapra. Erre a blog a legjobb megoldás. Vezessünk tehát blogot és az új bejegyzéseket osszuk meg a közönséggel Instagram-sztoriban is.

 

7, Hirdessük meg a sztorit!

 

Eddig is lehetett hirdetni Instagram-sztorikat, de most van igazán értelme, hiszen számszerűsíthető eredményt érhetünk el vele a honlapunkon. Mostantól nem érdemes olyan sztorit meghirdetni, amelyen nem szerepel link matrica. Miért is hagynánk ki a lehetőséget? Még akkor is tegyünk egy apró link matricát a hirdetésre szánt sztoriba, ha nem a kattintások szerzése a sztori elsődleges célja!

 

8, Ne csak honlapot linkeljünk!

 

Bármilyen URL bemásolható a link matrica szerkesztésekor, így nem csak a honlapunk forgalmát növelhetjük. Van egy hasznos Facebook-csoportunk? Regisztráltunk a TikTokra? Bármit linkelhetünk, éljünk vele!

Kapcsolódó cikkek