Végre vége egy korszaknak az Instagramon: most már nem csak a legalább 10 ezer követővel rendelkező fiókok tudnak linket elhelyezni a sztorikban! Az online marketing számára ez óriási előrelépés, hiszen a teljes képernyőt betöltő, 24 órán belül eltűnő történetek jóval nagyobb figyelmet érnek el, mint bármilyen más jellegű poszt, a népszerűsége pedig folyamatosan nő. Ezt a hatást most bárki használhatja arra, hogy honlapra terelje a követőket. Ehhez kaptunk egy link matricát az Instagramtól, de nem mindegy, hogyan használjuk. Íme néhány tipp!
1, Hagyjunk helyet a grafikán/videón!
Bármilyen vizuális tartalmat is osztunk meg sztoriként, a készítése során tartsuk észben: helyet kell hagyni a link matricának. Amennyiben CTA-ként funkcionáló, kattintásra buzdító GIF-eket vagy feliratokat is használnánk a link körül, annak is hagyjunk helyet, nehogy valamit kitakarjon.
2, Keretezzük be a link matricát!
Ne csak üres helyet hagyjunk a linkelésnek: ha már látjuk, hogy mekkora helyet akarunk foglalni a domaint jelző matricával, akkor körülötte használjunk megfelelő méretű, színes kereteket. Ezzel még inkább szembetűnő lesz a link matrica.
3, Cseréljük le az összefoglalókba mentett sztorikat!
Ha korábban az instagramos sztorik összefoglalóiba olyan posztot mentettünk, amelyben a felfelé húzás (“swipe up”) szólított fel a kattintásra, akkor készítsünk új, link matricás sztorikat a témában, és azokat mentsük el az összefoglalóban, a korábbiakat pedig töröljük a gyűjteményből.
4, Hashtaget is linkeljünk!
Csábító a honlap forgalmának növelése, de ha a márkánk egyedi hashtaget is használ, akkor a link matricák között a kattintható hashtag lehetőséget is használjuk ki.
5, Kísérletezzünk és figyeljük az eredményeket!
Hova tegyük a link matricát? Mekkora legyen? Milyen szöveget írjunk hozzá? Vagy hagyjuk meg az automatikus szöveget a domain névvel? Ezekre a kérdésekre csak a tesztelés ad majd választ, hiszen célközönségtől is függ az eredmény. Kísérletezzünk, majd a Google Analytics megmondja, mikor értük el a legjobb hatást.
6, Blogoljunk!
A link matrica rendszeres használatához rendszeres tartalom kell a honlapra. Erre a blog a legjobb megoldás. Vezessünk tehát blogot és az új bejegyzéseket osszuk meg a közönséggel Instagram-sztoriban is.
7, Hirdessük meg a sztorit!
Eddig is lehetett hirdetni Instagram-sztorikat, de most van igazán értelme, hiszen számszerűsíthető eredményt érhetünk el vele a honlapunkon. Mostantól nem érdemes olyan sztorit meghirdetni, amelyen nem szerepel link matrica. Miért is hagynánk ki a lehetőséget? Még akkor is tegyünk egy apró link matricát a hirdetésre szánt sztoriba, ha nem a kattintások szerzése a sztori elsődleges célja!
8, Ne csak honlapot linkeljünk!
Bármilyen URL bemásolható a link matrica szerkesztésekor, így nem csak a honlapunk forgalmát növelhetjük. Van egy hasznos Facebook-csoportunk? Regisztráltunk a TikTokra? Bármit linkelhetünk, éljünk vele!