A Google Analytics a Google egyik ingyenesen használható szolgáltatása, amely részletes statisztikát készít a honlapok látogatóiról. Az Analytics képes nyomon követni a látogatókat, érkezzenek akár egy linken keresztül, vagy url begépelésével a weboldalra. A felhasználók könnyedén nyomon követhetik az online marketing kampányaik sikerességét, ráadásul a Google Ads is szervesen jelen van a szolgáltatásban.
Kétféle megjelenítésben érhetőek el az Analytics által gyűjtött adatok. A gyors áttekintést szolgálják a grafikus elemek, a részletes jelentések pedig mélyebb következtetésekhez szolgáltathatnak alapot. Olyan adatok segítenek megállapítani egy weboldal sikerességét, mint például az, hogy milyen oldalakról érkeznek a látogatók, hol laknak, mit használnak internetezésre vagy akár azt is, hogy milyen böngészőt használnak, sőt, nyomon követhetjük az e-kereskedelem által lebonyolított eladások mennyiségét is. Az e-kereskedelmi jelentések a weboldalon lebonyolított tranzakciókat, a bevételeket és még sok más mutatót tartalmaznak, segítve ezzel a webes kereskedelem nyomon követését. Egy felhasználói regisztrációval 50 profilt hozhatunk létre, a profilok pedig egy-egy oldal adatait tartalmazzák, így egy regisztrációval 50 weblapról gyűjthetünk adatokat. Az Analytics csak olyan weboldalakon futtatható, amelyek havonta kevesebb, mint 5 millió oldalmegtekintést generálnak, de ha az oldalhoz Ads kampány is kapcsolódik, akkor ez a korlátozás feloldódik.
Az Analytics úgynevezett követőkódokkal méri a látogatottsági adatokat. Ez a követőjel egy JavaScript kód, amelyet a weboldal minden lapjára be kell illeszteni. A követőjel akkor lép működésbe, amikor a böngésző megnyitja a lapot. Ilyenkor a követőjel adatokat gyűjt a látogatóról, majd továbbítja azt a Google szervereinek. A Mobile Package-nek köszönhetően nemcsak számítógépes, hanem mobiltelefonos böngészések adatait is tárolja az Analytics. Az egyetlen gátja a követőkód működésének a különböző reklámszűrő böngésző kiegészítők jelenléte lehet. Manapság egyre többen használják ezeket a kiegészítőket, így lyukak alakulhatnak ki a látogatókról készített adatbázisokban. Egy másik probléma az lehet, ha a látogatók tiltják, vagy törlik az Analytics sütijeit. Cookiek engedélyezése nélkül a követőjel nem képes adatokat gyűjteni a látogatóról. Ez a probléma a felhasználási feltételek elfogadtatásával általában kiküszöbölhető.
Az Analytics az egyik legnépszerűbb webes statisztikai szolgáltatás. A világon mindenhol ismert népszerű weboldalak is használják, így például a Twitter, vagy a Myspace is.