A Meta gőzerővel fejleszti a Facebook-csoportokat, hiszen ez az oldal legértékesebb funkciója. A közösségek építése került az újítások fókuszába, amit az utóbbi években is lehetett érezni, de az idei Facebook Communities Summit esemény bejelentései minden várakozást felülmúltak. Elképesztően hasznos funkciókról rántották le a leplet, és bár csak jövőre várható az érkezésük, már most érdemes gondolkodni, hogy miként használjuk fel céljaink eléréséhez.
Márkához illő megjelenés
A brandhez tartozó színek, betűtípusok, hátterek és emoji reakciók állíthatók be. Eszközt kapunk a kezünkbe, hogy megkülönböztessük Facebook-csoportunkat a többitől, és a márka arculata is megjelenhet.
Személyre szabott üdvözlés
Az új tagok névre szóló üdvözletet kaphatnak belépéskor, ahol például a házirend is ismertethető. A személyre szabható köszöntés a hírlevelek esetében is vonzó, a Facebook-csoportokban sem lesz másként.
Alakítható menüpontok
Sok funkció érhető el a Facebook-csoportokban, de nem mindegyikre van szükség, így az adminok lehetőséget kapnak a legfontosabb menüpontok kiválasztására és kiemelésére. Ehhez sablon összeállításokat is kínálnak majd, így a csoport témájában általában választott menüpontokat egy csomagban kaphatjuk és alakíthatjuk.
Dizájnos bejegyzések
A hosszabb írások hamarosan úgy is megjelenhetnek, mint egy profi híroldal cikkei, látványos és elegáns köntöst kapnak a Facebook-csoportokon belüli, kifejtős bejegyzések. Menő blog is lehet így egy csoportból.
Tematikus alcsoportok
Ha egy nagy témán belüli szűkebb téma is komoly érdeklődést vált ki, nem kell külön csoportot létrehozni, hogy másokat ne zavarjanak a tagok az altéma részleteivel. Elég lesz alcsoportot indítani a Facebook-csoporton belül, így például egy SEO-csoporton belül lehet linképítés alcsoport, ahol aki akar, elmélyülhet a speciális témában.
Fizetős alcsoportok
Az ingyenes Facebook-csoportokon belül exkluzív tartalmakért havidíjat is lehet majd kérni.
Javasolt bejegyzések
Nagy közösség és/vagy sok poszt esetén rendkívül hasznos lesz az adminoknak, hogy egy-egy bejegyzést kiemelhetnek – ezzel jelezve, hogy különösen érdekes lehet mindenkinek.
Kommentek elismerése
A LinkedInről ismerős lehet: különböző jelzőkkel dicsérhetjük a hozzászólásokat (pl.: elgondolkodtató, informatív, releváns, pozitív szemléletű, vicces, felemlő).
Chat
A tagok és az adminok egymás közötti, csoporton belüli chatet kapnak.
Ismétlődő események
Egyszerűen lehet létrehozni rendszeresen ismétlődő eseményeket. A bizonyos időnként visszatérő eseményeket egyetlen alkalommal is elég lehet beállítani, majd minden megy magától.
Pénzgyűjtés
Saját célokra (például közös buli, utazás) vagy épp jótékonysági adományozásra is lehet majd pénzt gyűjteni a Facebook-csoportokon belül.
Webshop
A saját termékeknek nem feltétlen kell külön webshop, a Facebook-csoportokon belül is eladhatók lesznek.