Cseppet sem túlzás az Instagramot a legnépszerűbb közösségi oldalnak nevezni. Bár nem itt van a legtöbb felhasználó – hanem a Facebookon – , ez a felület rendelkezik a legnagyobb potenciállal, ha üzleti céllal használjuk. A feltörekvő TikTok talán veszélyezteti a pozícióját, de egyelőre Magyarországon és világszerte is ez a kép- és videómegosztó hozza ki a maximumot az online marketing tervekből. Itt a siker – a hirdetésekre szánt pénz mellett – rengeteg apróságon múlhat, de vannak jól bevált trükkök az Instagram-oldalak elérésének növelésére. Több részben járjuk körbe a témát, lássuk a cikksorozat második részét – az első ide kattintva érhető el!
Legyünk konzisztensek
Az Instagram algoritmusa folyamatosan tanul a szokásainkból. Ha egy témáról, szakmai területről rendszeresen posztolunk, egyre inkább a célközönség figyelmébe ajánlja a profilunkat. A stílus, a szöveg, a hashtagek és a téma állandóságával folyamatos visszajelzést adhatunk az algoritmusnak, amit egyre nagyobb eléréssel “hálál meg”.
Kommentelésre és lájkolásra biztatás
Az algoritmus akkor is egyre több profilnak ajánlja az Instagram-oldalunkat, ha minél több interakciót generálunk. A legfontosabb interakciók a hozzászólások és a lájkolások. Erre kell ösztönözni a követőket, ami akkor lesz sikerre ítélve, ha nemcsak a poszt szövegében tesszük ezt meg, hanem a fotón vagy videón is látványos a biztatás a kommentelésre és a szivecske gomb megnyomására.
Instagram SEO
A Google-keresőn kívül is van SEO, így az Instagramon is. Több bevett módszerrel is tehetünk azért, hogy a közösségi oldal minél több keresésben listázza az Instagram-oldalunkat, és minél előrébb:
– Írjunk a fotóhoz vagy videóhoz kapcsolt szövegbe fontos és sűrűn használt kulcsszavakat. Ezt ellenőrizni is tudjuk, hiszen ha hashtagekre keresünk, az előfordulásuk számával rögtön láthatjuk, melyik címke milyen népszerű.
– A profilunk nevében is használjuk a legfontosabb kulcsszavakat.
– Jelenleg minden bejegyzésbe legfeljebb 30 hashtag írható, érdemes teljesen kihasználni ezt a lehetőséget, hiszen ez minden alkalommal 30 különböző lehetőség arra, hogy elérjük a célközönségünket.
Hashtag stratégia
Természetesen nem mindegy, hogy mi lesz az a 30 hashtag, tudatosan kell kiválasztani a megfelelő keresőcímkéket. Ehhez is van pár íratlan szabály:
– Csak olyan hashtageket használjunk, amelyek az adott bejegyzéshez kapcsolódnak. (Megjegyzés: ha mindig csak ugyanazokat a hashtageket használjunk, függetlenül attól, hogy mi a bejegyzés témája, akkor az algoritmus egyre kisebb eléréssel büntet).
– Nézzük meg a témáinkban népszerű bejegyzések hashtagjeit, ebből is nyugodtan lehet ihletetet meríteni.
– Használjunk egyedi hashtageket, amelyeket a márkánkhoz vagy egy kampányunkhoz találtunk ki. Ezeket a hashtageket az aktivitásra buzdításnál is be lehet vetni, például ha arra kérjük a követőket, hogy a termékünkkel fotózkodjanak.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!