« Vissza

Hogyan növeljük Instagram-oldalunk elérését? – 3. rész

Online marketing

 

Cseppet sem túlzás az Instagramot a legnépszerűbb közösségi oldalnak nevezni. Bár nem itt van a legtöbb felhasználó – hanem a Facebookon – , ez a felület rendelkezik a legnagyobb potenciállal, ha üzleti céllal használjuk. A feltörekvő TikTok talán veszélyezteti a pozícióját, de egyelőre Magyarországon és világszerte is ez a kép- és videómegosztó hozza ki a maximumot az online marketing tervekből. Itt a siker – a hirdetésekre szánt pénz mellett – rengeteg apróságon múlhat, de vannak jól bevált trükkök az Instagram-oldalak elérésének növelésére. Cikksorozatban járjuk körbe a témát, az első és a második után jöjjön a harmadik rész.

 

Azonnal próbáljuk ki az újdonságokat!

A legnépszerűbb online marketing blogok és technológiai híroldalak követésével biztosan naprakészek leszünk az Instagram kisebb-nagyobb fejlesztései kapcsán. Ha valamilyen új funkció kerül az alkalmazásba, próbáljuk ki azonnal – vagy legfeljebb pár napot várjunk, amíg megjelennek az első cikkek a tesztelések eredményeiről, és a tapasztalatok adta felhasználási ötletekről.

Amennyiben a követők folyamatosan nálunk látják először, vagy elsők között az újítások bevetését, sokkal komolyabban vesznek minket. Az új funkciók átgondolt és kreatív használatánál kevés dolog érezteti jobban a profi hozzáállást, a fiatalok pedig igénylik is az ilyen új impulzusokat.

Sajnos a legkomolyabb újítás, az Instagram Reels még nem elérhető Magyarországon, de más fontosabb fejlesztések kihasználhatók. Például hazánkban kevésbé lett népszerű az Instagram Guides, vagyis a “Kalauz” funkció, pedig rendkívül hasznos eszköz, részleteztük is, hogy miért és hogyan ajánlott használni.

 

Interaktív matricák bevetése

Az Instagram-sztorik szerkesztésekor elérhető interaktív matricák érzésünk szerint szintén nincsenek teljesen kiaknázva, érdemes bátrabban és többször nyúlni hozzájuk, főként a szavazás, a kérdés és a kvíz lehetőségekhez.

A kérdés matrica különösen fontos a közösségi média stratégiában, hiszen a válaszokkal mélyebb, személyesebb kapcsolat alakítható a közönséggel, ráadásul az Instagram algoritmusa különösen szereti, így új követőket is könnyebben szerezhetünk.

 

Akkor posztoljunk, amikor aktív a közönségünk

Az Instagram szerencsére statisztikákat ad az oldalkezelők kezébe, így a tartalomgyártók folyamatosan követhetik, hogy melyik poszt hogyan teljesített, mekkora közönséget ért el és milyen aktivitásokat váltott ki.

Az adatok között különösen érdemes figyelni arra, hogy mely napszakokban mutat legnagyobb aktivitást a követőtáborunk. Posztoljunk akkor, amikor a legnagyobb elérést és a legtöbb lájkot és kommentet kapjuk. Ez általában reggel és a késő délutáni, kora esti órákban jellemző, de célközönségtől is függ, például a tinik iskolaidőt követően, kora délután is rendkívül aktívak. Épp ezért nem az összesített statisztikákat kell követni, hanem a saját közönségünk szokásait.

Kapcsolódó cikkek