« Vissza

Hogyan növeljük Instagram-oldalunk elérését? – 1. rész

Online marketing

Cseppet sem túlzás az Instagramot a legnépszerűbb közösségi oldalnak nevezni. Bár nem itt van a legtöbb felhasználó – hanem a Facebookon – , ez a felület rendelkezik a legnagyobb potenciállal, ha üzleti céllal használjuk. A feltörekvő TikTok talán veszélyezteti a pozícióját, de egyelőre Magyarországon és világszerte is ez a kép- és videómegosztó hozza ki a maximumot az online marketing tervekből. Itt a siker – a hirdetésekre szánt pénz mellett – rengeteg apróságon múlhat, de vannak jól bevált trükkök az Instagram-oldalak elérésének növelésére. Több részben járjuk körbe a témát, lássuk az első tippeket!

Az Instagram a saját blogján árulta el, alapvetően milyen körülményeken múlik, hogy egy poszt megjelenik-e előttünk:

– Aktivitás: lájkolásaink és interaktivitásaink (például hozzászólásaink)

– Kapcsolat: az adott profilhoz kapcsolódó korábbi interakcióink

– Információ: az adott profilról megosztott információk

– Tartalom: az adott poszt népszerűsége és tartalmi jellemzői (pl.: mikor és hol posztolták, milyen hosszú a videó, stb.)

Természetesen az Instagram algoritumusa rengeteg egyéb jellemzőt mérlegel, de a felsorolt alapokból indul ki. A lista és az elmúlt évek tapasztalatai alapján pedig kialakultak olyan trükkök, amelyek szinte mindig működnek.

 

Használjunk ki minden funkciót!

Az Instagram nem azért fejleszti újabb és újabb tartalommegosztási lehetőségeit, hogy ne használják, így az algoritmus és a felhasználók is díjazzák, ha mindenféle bejegyzést látnak. A változatosság pedig az alábbi eszközökkel gyönyörködtet:

– Fotó, képgaléria

– Videó

Sztori

– A sztorikhoz tartozó kiegészítők (pl.: kérdezz-felelek, matricák, GIF-ek, linkek, stb.)

– Reels (Magyarországon még nem elérhető)

– IGTV (1 percnél hosszabb videók megosztásához)

– Élő videó

– Instagram Shop

– Instagram Guides

A legtöbb cég csak néhányat használ ki e funkciók közül, pedig az összes lehetőség konzisztens használata komolyabb eredményeket hoz.

 

Teszteljük a közönség jelenléti idejét

Dunát és Tiszát is lehet rekeszteni azokkal a statisztikákkal, amelyek meg akarják mutatni, hogy mikor is érdemes posztolni az Instagramon, mikor van online a legtöbb követő. Pedig ez erősen függ a témától, a célközönség korosztályától, stb. Épp ezért az a legjobb, ha magunk nyomozzuk ki a saját profilunk optimális időrendjét. Derítsük ki, hogy a mi közönségünk mikor a legaktívabb, és ehhez alakítsuk az időzítéseket! Ez csak teszteléssel jön össze. Ki kell próbálni mindenféle időpontot – itt persze pár időpont kizárható, mint például a hajnali 4 óra… –, és figyelni az eredményeket. Szerencsére az üzleti profiloknál statisztikákat is kapunk arról, hogy milyen időszakokban váltjuk ki a legtöbb aktivitást.

 

Adjunk okot az említésre!

Az elérés növeléséhez aktivitás kell, de ez nem hullik az ölünkbe. Tenni is kell érte, két klasszikus módszerrel pedig nagyon könnyű elindulni a fejlődés útján. Adjunk rá okot a felhasználóknak, hogy…

– taggeljék a profilunkat,

– és/vagy használják a márkánkhoz tartozó, egyedi hashtaget.

Csak a kreativitás szab határt, hogy ezt milyen módon érjük el. Akár egy jól kigondolt, biztos aktivitást kiváltó kérdéssel is lehet, vagy egy hashtaghez köthető nyereményjátékkal, esetleg a legjobb taggelések megosztásával, stb.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek