Mi a különbség egy átlagos poszt, illetve egy lájkok és kommentek tucatjait, százait generáló bejegyzés között a LinkedInen? Az énmárkát építő egyéni vállalkozók és a céges LinkedIn-oldalak szerkesztői számára is fontos kérdés ez, különösen a B2B szektorban.
A válaszokat a Copyblogger alapos blogbejegyzése segítségével adjuk meg, íme a bevált tippek! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Használjunk figyelemfelkeltő “tüskét” vagy vizuális elemet!
Mit sem ér egy jó poszt, ha a követők nem kapják fel rá a fejüket, csak tovább görgetnek?! A LinkedInen ezt 2 módszerrel szokták elkerülni:
1, “Tüske”: A keresőbarát szövegírásról szóló cikksorozatunkban már említettük a “tüske” kifejezést, az újságírók mondják ezt a figyelemfelkeltő kezdőmondatokra. Egy kreatív, váratlan, kíváncsivá tevő, lehetőleg rövid mondattal – ez lehet rögtön egy kérdés is – induljon a sima szöveges LinkedIn-bejegyzés, csak így érhetjük el, hogy biztosan tovább olvassák.
2, Vizuális elemek: az is megállítja a görgetést, ha egy látványos kép, grafika vagy videó tartozik a LinkedIn-poszthoz. Akkor a leghatásosabb, ha felette egy “tüske” szöveg van, így duplán felkelti a figyelmet. Bevált vizuális elemek a képernyőképek, a szelfik (vagy csoportképek, amelyeken mi is szerepelünk), a feliratozott videók, illetve a grafika.
Használjunk releváns és népszerű hashtageket!
Ez a tanács szinte minden közösségi médiás cikkben szerepel, nálunk is megannyiszor előfordul, de annyira fontos, hogy vétek lenne csak ezért kihagyni a listából! Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy – főként az (én)márkaépítés elején – mennyire fontos a releváns és népszerű hashtagek beillesztése a szövegbe (általában a végére), hiszen így sokkal könnyebben elérjük a célközönséget.
A tapasztaltabb felhasználók szerint a LinkedIn véleményvezéreinek posztjait kell vizsgálni – legalábbis azokét, akik relevánsak a szakterületünk kapcsán. A bejegyzéseikben rendszeresen megjelenő hashtagekből érdemes kiválogatni azokat, amelyek illenek a posztjainkhoz. Általában 2-5 hashtag használatát javasolják, egy-egy LinkedIn-poszthoz.
Bátorítsuk kommentelésre a követőket!
Ami a honlapokon a CTA-gomb, az a LinkedIn-posztokban a kommentelésre buzdító szöveg. Kérjük ki a követők véleményét az erre legalkalmasabb módszerrel: kezdjük vagy zárjuk a posztot egy kérdéssel – posztot záró kérdés esetén írjuk mellé azt is, hogy várjuk a válaszokat a hozzászólások között. Általános véleményt is lehet kérni, de még hatásosabb, ha konkrétumra kérdezünk a témában (pl.: Ti milyen eszközöket használtok az ilyen projektekhez, és mennyit költötök rájuk?).
Dolgozzunk együtt a véleményvezérekkel!
Ha kutatást vagy esettanulmányt készítünk, esetleg egy izgalmas projekt ötletünk van, keressük meg bátran a téma véleményvezéreit LinkedInen! Egy kérdést megér, és ha csatlakoznak, majd posztolunk is erről, illetve taggeljük az influenszereket a LinkedIn-posztban, akkor a bejegyzés – és ezzel együtt munkánk gyümölcse – sokkal nagyobb figyelmet kap.