Mi a különbség egy átlagos poszt, illetve egy lájkok és kommentek tucatjait, százait generáló bejegyzés között a LinkedInen? Az énmárkát építő egyéni vállalkozók és a céges LinkedIn-oldalak szerkesztői számára is fontos kérdés ez, különösen a B2B szektorban.
A válaszokat a Copyblogger alapos blogbejegyzése segítségével adjuk meg, íme a bevált tippek!
Ismerjük meg a közönségünk problémáit, és azt is, hogy miként élik meg!
A közösségi médiára általánosságban is igaz, hogy érdemes hatni az érzelmekre, és ez még a munkahelyi vagy szakmai Facebook néven emlegetett LinkedInen sincs másként. Nem elég tehát hasznos tippekkel szolgálni, a szöveg vagy videó elején vázolni kell a problémát és annak hatását a mindennapokra.
Építsük fel tehát 4 lépésben a posztokat:
- A kezdő mondatot érdemes úgy felépíteni, hogy hangsúlyozzuk a téma fontosságát, és rögtön hozzátesszük az ezzel kapcsolatos problémát.
- Utána rögtön azzal folytatjuk, hogy általában milyen – tévhitnek számító – stratégiát követnek a probléma kezelésére, majd megállapítjuk, hogy nem működik, és egy mások számára is ismerős érzést társítunk bizonyítékként (pl.: csak gyűlnek a számlák megoldás nélkül, vagy stagnál a bevétel, ami miatt nem tudjuk fejleszteni a vállalkozást, stb.).
- Hangsúlyozzuk, hogy a problémára igenis van megoldás, és adjunk rá bizonyítékot (pl.: nálam vagy ügyfeleimnél ilyen eredményeket hoz).
- Ezután jöhetnek a tanácsok a probléma kezelésére.
“Csomagoljuk be” a tippeket!
A sima szöveges posztok is jól teljesítenek a LinkedInen, de még hatékonyabb a bejegyzés, ha a szakmai tippek be is vannak “csomagolva” egy komplexebb tartalomtípusba.
- Esettanulmány: Ilyen tartalomtípus az esettanulmány, amelynek adatai például egy komplett, jól átlátható prezentációban nézhetők át – elkészítéséhez remek eszköz a Canva.
- Kutatás: Hasonlóan jól működhet LinkedInen egy szakmai kutatás összegzése, amely a működő és a hatástalan stratégiákat is összegzi, és adatokon alapuló, hasznos következtetéseket von le.
- Kudarc: Szakmai profilon is legyünk őszintén és önazonosak, vállaljuk fel bátran a hibákat, amelyeket elkövettünk! A LinkedInen nagyon szeretik a kudarcokról szóló történeteket, hiszen az emberek egyrészt ebből is látják, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal, másrészt pedig az ilyen sztorik rendkívül tanulságosak.
- Személyes tapasztalat: A megfelelő tippekhez sokan egyszerűen utána olvasnak a témának, amivel semmi gond, például mi is így teszünk a cikkekhez. De a LinkedInen – és olykor a Tudásbázison megjelenő cikkeinken belül is –, akkor a leghatásosabb a szöveg, ha a téma kifejtéséhez személyes tapasztalatot is felhasználunk, vagy akár teljes egészében erről szól a poszt.
- Ellenvélemény: Nem értünk egyet a piac valamelyik elfogadott gyakorlatával? Bevállalhatjuk, hogy ezt az ellenvéleményt megosztjuk a követőinkkel és érvelünk mellette. Biztosak lehetünk benne, hogy érkeznek kommentek a poszt alá, és ha válaszolunk is rájuk, akkor konstruktív párbeszéd alakul ki, ami erősíti a személyes márkánkat.
Cikksorozatunk második részében további tippek olvashatók.