« Vissza

Hogyan generáljunk nagyobb aktivitást az Instagramon?

Online marketing

Fontos cél, hogy minél többen lássák a posztjainkat az Instagramon, de értékesebb a figyelem, ha aktivitást is generál. Lájk, komment, megosztás, mentés, kattintás – erre kell igazán hajtani, néhány nagyon egyszerű tanáccsal.

 

1, Posztoljunk rendszeresen

 

Rendszeresség – ez az elsőszámű kulcsszó, hiszen lehetnek bármilyen profik a bejegyzéseink, ha csak elvétve osztjuk meg őket. Ki kell kísérletezni, hogy a célközönségünk milyen rendszeresen igényli az új tartalmat, majd tartani magunkat a közösségi médiás naptárunkhoz. “Milyen sűrűn posztoljunk a közösségi médiában?” – merül fel rendszeresen a kérdés, ezért a Rackhost Tudásbázisra korábban már írtunk egy cikket a témában, kiindulópontnak érdemes átnézni.

 

2, Meséljünk galériával

 

Az Instagramon kifejezetten nagy a történetmesélés ereje, így egy komplexebb gondolatot érdemes galériával megosztani. A lapozgatással olyan lesz az élmény, mintha egy érdekes magazint olvasnánk. Az algoritmus is a kezünkre játszik, hiszen a galériák több esélyt kapnak: ha először gyorsan továbbgörgette valaki a posztot, második alkalommal is megjelenik előtte – de már a galéria egy másik fotójával. További előny, hogy az egymagukban posztolt fotóknál és videóknál több lájkot szoktak kapni a galériák.

 

3, Használjunk releváns hashtageket

 

Milyen felhasználókból vált ki több aktivitást egy poszt? Egyszerű a válasz: azok fognak lájkolni, hozzászólni, megosztani és menteni, akiket valóban érdekel a bejegyzés témája. Tehát a célközönséget kell megtalálni, és ebben óriási segítséget nyújtanak a hashtagek. De csak akkor, ha relevánsakat használunk. Hanyagoljuk a népszerű, de a témához egyáltalán nem kapcsolódó keresőcímkéket! Csak a releváns hashtag vonzza a célközönséget!

 

4, Tegyünk link matricát a sztorikba

 

Kattintást két helyen szerezhetünk az Instagramon: a profil leírásában (BIO), illetve a most már bárki számára elérhető link matricákkal a sztorikban. Előbbit már sokan ismerik, de utóbbi még nem túl régi funkció, és sokkal eredményesebben is növeli egy honlap forgalmát. Hogy milyen módszerekkel aknázhatjuk ki ezt a lehetőséget? “Így szerezzünk látogatókat a honlapunknak az Instagram-sztorik link matricájával” – e címmel található hasznos cikkünk a Rackhost Tudásbázisán.

 

5, Élőben videózzunk

 

Egy tartalomtípus sem generál annyi elérést és hozzászólást, mint az élő videó. Ez a jelenség minden közösségi oldalra igaz, az algoritmus az élőzést díjazza leginkább, hiszen hosszan tartja fenn a figyelmet. A koronavírus-járvány csak fokozta ezt a trendet, egyszerűen nem lehet kimaradni belőle.

 

6, Alkossunk mentésre érdemes tartalmat

 

A blogok kapcsán rendre tanácsoljuk, hogy készítsünk örökzöld tartalmakat, amelyek bármikor hasznosak lehetnek. Az Instagramon sincs másként, csak rá kell érezni a célközönség vágyaira. Mi lehet olyan hasznos, amit egy kattintással sokan elmentenének maguknak? Ha tudni véljük a választ, kísérletezzünk, az Instagram statisztikái pedig mutatni fogják, hogy mennyi mentést kaptak a posztok.

Kapcsolódó cikkek