« Vissza

Használjuk ki a 2022-es Instagram-trendeket

Online marketing

2021-ben komoly fejlesztéseket kapott az Instagram, előre vetítve a legfontosabb trendeket, így biztosak lehetünk benne, hogy 2022-ben mire kell különösen figyelni, ha a kép- és videómegosztó alkalmazáson sikert akarunk elérni.

 

1, Visszatér az időrendi megjelenés

 

Az elmúlt években az Instagram algoritmusa olyan sorrendben jelenítette meg nekünk a bejegyzéseket, ahogy jónak látta, de 2022-ben visszatérnek a régi szép idők: a cég bejelentette, hogy lehetőség lesz az időrendi megjelenés beállítására. Egyre több profil esetében jelenik meg a funkció, az év első felében várhatóan mindenki megkapja.

 

Sokan élni fognak a lehetőséggel, így a posztok időzítésénél érdemes lesz figyelembe venni, hogy a többségnél időrendben jelennek majd meg.

 

2, Egyre értékesebb videók, a TikTok másolása

 

Az Instagram már hivatalos kommunikációban is jelezte: már inkább videómegosztó alkalmazásként tekint magára. Ennek megfelelően meg is szüntették az IGTV-t, és a videók már sima bejegyzésként jelennek meg, a Reels videók pedig már másolják a TikTok sikerét.

 

És akkor még a Stories funkció szóba sem került, amelynél – a tesztekről készült képernyőképek alapján – hamarosan bevezethetik a felfelé pöccintéssel váltható videókat, pont úgy, mint a TikTokon.

 

Ha a 2022-es Instagram-stratégiát beszéljük át, akkor lényegében videótartalmak stratégiáját kell megalkotni.

 

3, Instagram = Webshop

 

A videó mellett még egy területre gyúr látványosan az Instagram: az alkalmazáson belüli vásárlásra. A 2022-es közösségi média jóslatokat taglaló cikkünkben is az e-kereskedelem került fókuszba, hiszen a Meta alkalmazásai (Facebook, Instagram) mellett a versenytársak (LinkedIn, TikTok, Pinterest) is a webshop funkciókat erősítik.

 

Az Instagram már be is jelentette, hogy hamarosan “affiliate marketing” megoldásokat kínál a kreátoroknak, tehát az influenszerek megoszthatják a termékeket, a terjesztésért cserébe pedig részesedést kapnak a bevételből – persze csak azon termékek után, amelyeket a profiljukról kattintva rendeltek meg az Instagramon belül.

 

Sőt, létrehoznak egy “Creator Shops” elnevezésű felületet is, ahol jutalékért cserébe a véleményvezérek szintén ajánlhatják a kedvenc termékeiket.

 

4, Személyes kommunikáció

 

Ha végignézzük, hogy kik lettek igazán sikeresek az Instagramon, a posztjaikban van valami közös: a közösségépítésre helyezték a hangsúlyt. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy felfedjük a személyiségünket. Ha tartunk attól, hogy megmutassuk magunkat, kezdjük a 24 órán belül eltűnő sztorikkal. Remek terep arra, hogy kipróbáljuk a kamerába beszélést, és persze hogy többet adjunk a hivatalos kommunikációnál. A személyes történetek és vélemények az átlagosnál több interakciót generálnak.

 

5, További interaktív elemek várhatók

 

A sztroriknál már megszokhattuk az olyan interaktív matricákat, mint például az üzenet küldése és a szavazás. Az Instagram fejlesztései alapján a szakemberek egyöntetűen arra számítanak, hogy 2022-ben a videók – például a Reels felvételek – is ilyen funkciókat kapnak, így ezzel a lehetőséggel is számolhatunk a későbbiekben.

Kapcsolódó cikkek