« Vissza

Céges Linkedin-profil népszerűsítése hirdetés nélkül? Igen, lehetséges!

Online marketing

Nem a hirdetés az egyetlen módja, hogy a LinkedInen sok embert érjünk el. Természetesen több munkát igényel az organikus növekedés, de megéri a befektetett időt és energiát. A szakmai közösségi oldal ugyanis a közönsége miatt sokkal értékesebb lehet, mint egy Facebook-oldal vagy Instagram-oldal népszerűsége. Az eddigi sikertörténetek tapasztalataiból szemezgetünk.

 

Építsünk kapcsolatokat

Sokan puszta marketing eszközként tekintenek a LinkedInre, pedig a kapcsolatépítő ereje jóval nagyobb. Ez a közösségi oldal ugyanis elsősorban erről szól, így a piacunk szereplőit követni kell, fel kell venni velük a kapcsolatot, kommentelni a posztjaiknál, stb. Kapcsolatokat kell építeni, az első lépésnél pedig – jelölés, vagyis “Connect” – személyre szabott üzenettel érdemes nyitni.

 

Legyünk gondolatébresztők

A LinkedInen új információkra és ötletekre éhes a közönség – ha a témánk szakértői vagyunk, ezt meg is tudjuk adni. A tudásunk felhasználásával és minőségi tartalommal ihlettel szolgálhatunk, ez a gondolatébresztő hatás a legértékesebb ezen a közösségi oldalon.

 

Videózzunk

A Facebook és az Instagram kapcsán nem lehet elégszer hangsúlyozni a videók fontosságát, és ebből a szempontból a LinkedIn sem más. Ezen a közösségi oldalon is a videó a legnépszerűbb tartalom és a videókat preferálja az algoritmus is. A történetmesélés ereje itt is nagy, így az emberi sztorik – például a kollégák bemutatása – különösen eredményesek. Meg kell mutatni a cégünk emberi oldalát!

 

Legyen hashtag-stratégiánk

A hashtagek tudatos használata az új követők szerzésének legegyszerűbb módja, hiszen így mindenki elérhető, aki a témánk iránt érdeklődik. A hashtageket okosan kell használni, főleg a LinkedInen! – ezzel a címmel írtunk korábban cikket a Rackhost Tudásbázisra. Érdemes elolvasni, ha élni akarunk a hashtagek adta páratlan lehetőséggel.

 

Releváns tartalmakkal szolgáljunk

A LinkedInen nemcsak aktívnak, de hitelesnek is kell lenni, ehhez pedig elengedhetetlen a részvételünk a szakmai közösségünk digitális életében. A szakterületünkön releváns tartalmakat kell megosztani, és ilyen posztoknál kell kommentelni.

 

Osszuk meg máshol is tartalmainkat

Nem elég, hogy a LinkedInre szánt tartalmat megosztjuk a LinkedInen, tegyük ezt meg a Facebookon és az Instagramon is! Egyrészt így is növelhető a táborunk, másrészt a közönség eltérő ezeken az oldalakon, így változatosabb visszajelzést kaphatunk, amelyek a LinkedInen (is) felhasználhatók.

 

Csatlakozzunk szakmai csoportokhoz

Ezt a tanácsot kell talán legkevésbé magyarázni: ha a LinkedInen organikus növekedést akarunk elérni, akkor jelen kell lenni a szakterületünk LinkedIn-csoportjaiban is. Itt rögtön olyan közönséget érünk el, amelyet bizonyára érdekel a mi tartalmunk is.

 

Posztoljunk rendszeresen

A közösségi médiában a siker egyik fontos tényezője a rendszeresség. Na de milyen sűrűn érdemes posztolni? – ez gyakran visszatérő kérdés. A legnépszerűbb közösségi oldalak kapcsán mi is választ adtunk a Rackhost Tudásbázisban, ide kattintva érdemes elolvasni a cikket, ugyanis a LinkedIn is szóba került.

Kapcsolódó cikkek