« Vissza

Bevált módszerek: így lehet újrahasznosítani az online tartalmakat – 2. rész

Online marketing

Minden online tartalom – különösen az örökzöld – újrahasznosítható, és erre szükség is van, ha a marketing anyagainkból a legtöbbet akarjuk kihozni. Például egy blogcikkből lehet egy YouTube-videó, annak részleteiből TikTok-poszt, annak legjobb vágóképeiből hirdetés, és így tovább. Egy átlagos bejegyzésből kiindulva a tartalommarketing összes fontos eszköztípusáig eljuthatunk, változatos módon felhasználva tudásunkat, tapasztalatunkat, kreativitásunkat.

 

Ez a hozzáállás sokkal több kattintást és konverziót eredményez minden ötletből. Az Ahrefs listába szedte a leginkább bevált újrahasznosítási módszereket, innen válogatunk. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Blogbejegyzésekből könyv

 

Akár e-könyv, akár hagyományos könyv is készíthető, ha éveken át rendszeresen publikálunk a céges blogon. Ehhez “csak” össze kell gyűjteni a kiadásra érdemes cikkeket, rendszerezni és szerkeszteni őket, illetve extra grafikákkal, illusztrációkkal ellátni, illetve nem árt egy könyvkiadó segítségét kérni.

 

Videókból rövid részletek

 

A TikTok világsikerének hatására az elmúlt években a nagyobb közösségi oldalak komoly hangsúlyt fektettek a rövid videókra, így például a YouTube esetében a Shorts-, az Instagram esetében a Reels-videók is rendkívül népszerűek lettek. Nem véletlen, hogy az Instagram Reels cikksorozatot kapott a Rackhost Tudásbázison, de a YouTube Shorts kapcsán is megosztottunk néhány hasznos tippet.

 

Ilyen rövid videókat külön is lehet forgatni, de amennyiben átlagos hosszúságú, vagy annál is hosszabb videókkal rendelkezünk, akkor azok legérdekesebb részleteit rövid – akár néhány másodperces, de maximum 1-2 perces – formátumban megoszthatjuk.

 

Az ilyen rövid videóknál ajánlott feliratozni is, hogy még a némán induló videó esetében is rögtön tudja a felhasználó, hogy miről szól, hiszen itt nincs felvezetés, rögtön a téma közepébe vágunk.

 

Örökzöld tartalmak részletei vendégszerzőként

 

A rendkívül részletes, örökzöld tartalmak SEO-szempontból aranyat érnek egy céges blogon, de az ilyen írások máshol is hasznosíthatók. Például felajánlhatjuk más honlapoknak – amelyek szintén a célközönségünket érik el –, hogy egyes részleteket szerkesztett formában – például más címmel és alcímekkel – felhasználhatnak, ha vendégszerzőként tüntetnek fel minket.

 

Még jobb persze, ha a részleteket felhasználva valami hozzáadott értéket is adunk a cikkhez, hogy ne teljes másolásként érzékeljék a keresők algoritmusai.

 

Részletek felhasználása a közösségi médiában

 

A videók kapcsán már említettük ezt a trükköt, de megjegyezzük: bármilyen tartalom részletei hasznosíthatók a közösségi médiában.

Például egy blogbejegyzés több részlete is idézhető, kiegészítve mondjuk egy illusztrációval, vagy mondjuk Instagram-sztoriban kvíz is készíthető belőle – ilyesmivel a Rackhost Instagram-profilján is találkozhattok.

A már elkészült tartalmak megannyi érdekes részletre bonthatók, hogy különálló bejegyzésként is megállják a helyüket – e téren csak a kreativitásunk szab határt.

Kapcsolódó cikkek