« Vissza

Milyen egy jó 404-es oldal?

Informatikai alapokWeboldalkészítés

Nem véletlen, hogy a Rackhost webshopjában olyan pólót is kínálunk, amelyen egy robot a 404-es hibakódot mutatja. A honlapok 404-es hibaoldala ugyanis az önkifejezés eszköze is, ezért a tárhelyeinken testreszabási lehetőséget kínálunk hozzá. Most pedig adunk néhány bevált tippet arra, hogy milyen legyen egy honlap 404-es oldala, amelyet – hozzánk hasonlóan – marketing célra is fel lehet használni.

 

Kiindulópont

 

Attól, hogy jópofa egy 404-es oldal, a látogató még nem örül, ha ott találja magát. Az ezzel járó frusztrációt viszont nagyon is lehet enyhíteni egy poénos és/vagy látványos grafikával, de még egy jól kiválasztott GIF is elérheti ezt a célt.

 

Linkelés

 

A vizuális elemek mellett legalább egy hasznos linket el kell helyezni az oldalon, hogy a látogatónak csak egyetlen kattintás legyen a megfelelő helyre – jellemzően a kezdőoldalra – kerülni.

 

Több link használata esetén a teljes oldaltérkép is “felrajzolható”, ezzel még inkább megkönnyítjük az eltévedt érdeklődő dolgát. A linkek CTA-szövegeinél a humor sem árt, például ironikus megjegyzésekkel is utalhatunk rá, hogy hova vezetnek a linkek – egy mosolyra fakasztó megjegyzéssel szintén enyhíthető a már említett frusztráció.

 

Amennyiben a honlapunk két-három cél elérésére fókuszál, akkor hanyagolhatjuk a nevettetést, lehetünk komolyak és pragmatikusak. Pontokba szedve összegezhetjük, hogy a látogató hol találja a legfontosabb aloldalainkat, az ott megjelenített termék vagy szolgáltatás rövid leírásával együtt.

 

Kereső

 

Egy keresőt sem árt itt elhelyezni a 404-es oldalon, hiszen ha az olvasó tudja, hogy mit keres – csak rossz linket kapott az ismerősétől –, máris a megfelelő bejegyzésre koordinálhatja magát.

 

Személyiség vagy céges kultúra bemutatása

 

Jó helyen járok egyáltalán? – ez a kérdés is felmerülhet a látogatóban, ha első élményként egy hibaoldallal találkozik a honlapunkon. Hogyan lehetne meggyőzni arról, hogy maradjon? A gyors hatásért röviden és velősen kommunikálhatjuk cégünk értékeit, vagy egyéni vállalkozás esetén a személyiségünket is.

 

Cukiságfaktor

 

Egy 404-es oldal célja – a szórakoztatás mellett –, hogy a hiba ellenére a honlapon tartsa a látogatót. Ahogy az internet egyéb szegleteiben, úgy a hibaoldalakon is van egy örök, verhetetlen recept, amely fenntartja a figyelmet: cuki kutyák és macskák. Kevés ember tud ennek ellenállni, így a vizuális megjelenésnél megfontolandó a háziállatok bevetése.

 

Az Amazon ki is maxolta a cukiságfaktort: az egy dolog, hogy állat jelenik meg a 404-es oldalán, de mindig más – tehát ahányszor ráfrissítünk az oldalra, új kiskedvencet láthatunk.

 

Termékmegjelenítés

 

Attól, hogy rossz helyen jár a látogató, miért ne találkozhatna itt is a kínált termékünkkel? A 404-es oldal lehetőséget kínál a humorra, így a termékünk nem rendeltetésszerű használata is megjelenhet.

 

Például egy WC-papírt is gyártó cég esetén egy kutya játszhat egy addig érintetlen gurigával, rendetlenséget és papírdarabokat hagyva a lakásban. Ezzel a már említett cukiságfaktor is kipipálható.

Kapcsolódó cikkek