Az online marketing alapjai

Az online marketing magában foglalja a web alapú hirdetést és a keresőmotor helyezést az oldala promóciójához, így az egyik leghatékonyabb és költségtakarékosabb módszer a látogatók számának emeléséhez. Mik az elsődleges módszerek online marketinghez? SEO (keresőmotor optimalizáció) PPC (pay per click: fizetés kattintásonként) Közösségi média Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei, tehát sok vállalkozás mindet alkalmazza. […]

Ads összekapcsolás Analytics-szel

Amennyiben honlapunkat Google Ads kampány segítségével is népszerűsítjük, úgy rendkívül fontos, hogy összekapcsoljuk az Analytics fiókunkkal. Abban az esetben ugyanis, ha nincs meg ez a kapcsolat, úgy minden a kampányból érkező forgalom organikus látogatásnak fog látszani, ami jelentősen torzítja adatainkat. Miközben ellehetetleníti, hogy a marketingköltéseinket megfelelően kalkuláljuk. Ezért még a kampány elindítását megelőzően kapcsoljuk össze […]

Minden, amit tudni kell a Conversion Optimizerről

A Conversion Optimizer célja az, hogy a lehető legtöbb konverziót (egy hirdetésre való kattintást valamilyen hasznos tevékenység követ, például vásárlás, vagy feliratkozás a hírlevélre) szerezze meg nekünk, a CPA céljainkhoz igazodva. Ahelyett, hogy a kattintásokra (CPC), vagy a benyomásokra (CPM) fókuszálna, a Conversion Optimizer a konverziók maximalizálására törekszik. A Conversion Optimizer segítségével be tudjuk állítani […]

Hogyan válasszuk ki a kulcsszavakat?

A csoportokban levő kulcsszavak segítenek a Google-nek, hogy olyan releváns oldalakon jelenítsék meg a hirdetést, amit a potenciális ügyfelek is látogatnak. Ha követjük a következő irányelveket, akkor nem fog problémát okozni kulcsszavaink minősége: olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz készítsünk 5-20 db kulcsszót, amik egymáshoz és az adott csoport hirdetéseihez kapcsolódnak; hatékonyabb […]

Hogyan tudjuk optimalizálni hirdetésünk pozícióját?

Egy hirdetés pozíciója alatt azt a sorrendet értjük, ahogy a hirdetés megjelenik az oldalon, más hirdetésekhez viszonyítva. Nyilván az a legelőnyösebb, ha a hirdetésünket előkelő helyen jegyzik, hiszen így valószínűleg több potenciális vásárló fogja látni. Az „Ads” fülön meg tudjuk nézni egy adott hirdetés átlagos pozícióját, az Ad Groups fülön belül pedig megtekinthetjük egy adott […]

Hogyan működik a Google Ads?

Az általunk feladott hirdetések a Google Display Network-ben jelennek meg, ami több millió honlapot, videót és alkalmazást tömörít. A Display Network-be tartozó oldalak a Google partnerei, ami lehetővé teszi, hogy Ads hirdetéseink megjelenjenek ezeken a felületeken. Ahhoz, hogy megismerjük az Ads működését, előbb tisztázni kell az olyan központi elemek mibenlétét, mint a kulcsszavak, placement-ek, az […]

Placement: Hirdetés hagyományos honlapokon

A Google hirdetési rendszerében a beállított kulcsszavak lehetővé teszik, hogy hirdetéseink megjelenjenek a keresési eredmények mellett, ha valaki a Google használatával, vagy más keresőoldalon rákeres valamire. Azonban a kulcsszavakkal azt is lehetőség van elérni, hogy a hirdetés bármilyen más weboldalon is felbukkanhasson az interneten, többek között a YouTube-on is. Ezeket az oldalakat nevezzük placementeknek. A […]

Hogyan kalkulálja a költségeket a Google Ads?

Minden alkalommal, amikor valaki rákeres valamire a Google-ben, az Ads lefuttat egy úgynevezett aukciót, amely segítségével meghatározza, hogy mely hirdetések jelenjenek meg a találati oldalon, és azt is, hogy milyen sorrendben. Ahhoz, hogy a hirdetéseink belekerüljenek ebbe az aukcióba, először el kell döntenünk, hogy milyen rendszerben szeretnénk fizetni. Fizetés, amikor a hirdetés megjelenik egy oldalon […]

Google Ads

Az Ads a Google internetes hirdető felülete, melynek segítségével könnyebben találhatnak rá a potenciális ügyfelek cégünk honlapjára. Az Ads olyanok számára is kiváló lehetőséget kínál, akik nem rendelkeznek a szükséges forrásokkal vagy idővel, hogy új ügyfeleket szólítsanak meg. Az Ads lehetővé teszi, hogy a hasznunkra fordítsuk azt a több millió internetes keresést, amit a Google-ön […]

Hogyan tudjuk diverzifikálni az ajánlatunkat?

Előfordul, hogy egy kattintás többet ér nekünk, ha egy mobil eszközről érkezik. Az ajánlatunk finomhangolásával elérhetjük, hogy hirdetéseink a számunkra legkedvezőbb helyeken jelenjenek meg. Kampányok és csoportok finomhangolása A haladó kampányban (Enhanced Campaign) kedvünk szerint növelhetjük, vagy épp csökkenthetjük az ajánlatunkat annak érdekében, hogy minél versenyképesebben (vagy épp kevésbé versenyképesen) tudjunk licitálni a hirdetésünkkel különféle […]

Cost per acquisition (CPA) fizetési szisztéma

A CPA lehetővé teszi, hogy mi magunk határozzuk meg, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy egységnyi konverzióért, vagyis az olyan esetekért, amikor a kattintást valamilyen hasznos tevékenység követi, például vásárlás vagy feliratkozás a hírlevélre. A CPA része a Conversion Optimizer funkciónak, ami képes megjósolni, hogy mely kattintások vezethetnek konverzióhoz, és automatikusan úgy állítja be az […]

Általános tudnivalók az ajánlatról és Quality Score-ról

Az ajánlat és a Quality Score nagyban függ attól, hogy milyen típusú kampányt akarunk indítani. Ha a kulcsszóorientált hirdetésekre helyezzük a hangsúlyt, akkor az ajánlatunk a kattintásonként felmerülő maximális költséget jelenti. Tehát ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor az ajánlatunkban meghatározott összeg kerül levonásra. Ebben az esetben a Quality Score-t az határozza meg, hogy mennyire […]

Ad Rank: Hogyan dönti el a Google, hogy mely hirdetések, mely pozícióban jelenjenek meg?

A Google Ads rendszerében teljeséggel elkerülhetetlen, hogy egyazon kulcsszót egyszerre több hirdető is kiválasszon, és az sem ritka, hogy az azonos ágazatban működő és azonos kulcsszavakat kiválasztó cégek ugyanazon az oldalon akarnak hirdetni. Ilyen esetekben mégis hogyan határozza meg a Google, hogy mely hirdetések jelenhetnek meg és milyen sorrendben? Ez természetesen automatikusan történik, mégpedig az […]