A keresőmotorok rangsorolási algoritmusai óriási változásokon mentek keresztül az elmúlt években. A mai interneten már nem lehet spam segítségével előrébb kerülni a keresési találatokban. Régebben nem foglalkoztak kreatív megoldásokkal, a legtöbb oldal spamokat hozott létre, igyekezett a legtöbb online felületen (blogokon, fórumokon, közösségi oldalakon) minél többször megjeleníti az oldalra mutató linket. Az algoritmusokban bekövetkező változások nehezebbé tették linkek elhelyezését, de továbbra sem lehetetlen feladat. A linkek elhelyezését két alapvető lépésre bonthatjuk:

  • A céloldal kiválasztása
  • A link elhelyezése a céloldalon

Hellyel-közzel a spames időszakra is ez volt jellemző, ám mára a lépések megközelítése teljesen megváltozott. Persze alkalmazhatóak a régi módszerek is, ám a keresőmotorok „spam büntetései” miatt több kárt okoznak, mint hasznot. Az új megközelítés kreativitást és emberi hozzáállást követel meg.

A céloldal kiválasztása

  • Válasszunk ki egy kulcsszót, majd próbáljunk hozzáilleszteni mindenféle kifejezéseket, amelyek eszünkbe jutnak róla. Pl. Festék: ecset, spray, tapéta, színek.
  • Nézzük meg, hogy a társított kifejezésekből melyiknek van online vonatkozása. Pl. Egy blog, vagy egy weboldal, ami csak a különféle ecsetekkel foglalkozik.
  • Valamelyik kereső segítségével keressük meg a kifejezésekkel foglalkozó online felületeket, majd válasszuk ki azokat, amelyeknek tényleg van köze a témához.
  • Egyesével vizsgáljuk meg a talált oldalakat. Nézzük meg mikor frissítették utoljára, foglalkoznak-e a látogatókkal, megbízható-e a tudás amit nyújtanak, van-e szemmel látható olvasótábora. Olyan oldalt válasszunk ki, amelyet mi is szívesen olvasnánk, ha információkhoz szeretnénk jutni az adott témával kapcsolatban.

A link elhelyezése a céloldalon

  • Ha megtaláltuk az ideális oldalt, találjuk ki, hogyan lehetne megjeleníteni rajta a saját oldalunkat. Elég lenne-e hozzá egy egyszerű link, vagy saját tartalom nyújtása lenne a hatékonyabb.
  • Ha van egy koncepciónk, vegyük fel a kapcsolatot az oldal tulajdonosával, a blog írójával, vagy a webmesterrel. Írjuk le neki, hogy mi a véleményünk a honlapjáról, mi az ami tetszett rajta, illetve az ötleteinket arról, hogyan lehetne még jobbá tenni. Nagyon fontosak ezek az üzenetváltások, hiszen így egy jobb, személyesebb kapcsolat alakulhat ki közöttünk, így könnyebb eladni neki az ötleteinket.
  • Ne legyünk akadékosak, ne ragadjunk le egy oldalnál! Ha a tulajdonos nem egyezett bele a link elhelyezésébe, vagy az együttműködésbe, akkor haladjunk tovább és keressünk egy másik oldalt!

Nehéznek tűnhet a linkek ilyenfajta kiépítése, és valóban időigényes is. Ám ha 10-20 releváns oldalon sikerül elhelyezni az oldalunkra mutató linket, akkor ugrásszerűen előrébb lépünk majd a keresési találatok között. Lehet, hogy az egyik oldal nagyobb növekedést fog okozni nekünk, mint a másik, de lényegében mindegyik elősegíti a keresőoptimalizálásunkat, így minden elhelyezett link egy lépés a siker felé.