Az internet elterjedésével egyre népszerűbbek lettek az online üzletek. Az emberek számára ugyanakkor az interneten történő vásárlás hatalmas bizalmi kérdés, ezért a webshopok esetén még nagyobb a felelősségünk, mint hagyományos üzletek esetén.

Mi mindenre kell odafigyelnünk?

  1. Legyenek fényképek a termékről. Mivel a vásárlók nem tudják közvetlenül megtekinteni a terméket, nem tudnak másra hagyatkozni, csak a fényképre. Mindenképp olyan képeket tegyünk fel, melyek a termékről releváns információkat mutatnak meg, viszont nem biztos, hogy szükséges egy adott terméktípusról az összes elérhető színben külön képeket feltölteni.
  2. Pontos, részletes termékleírásokat adjunk. Minden, a vevő számára szükséges adat legyen megadva, hogy megkönnyítsük döntését. Hasznos lehet az is, ha az egyes termékek alatt a vevők kifejthetik véleményeiket, tapasztalataikat, megbeszélhetik egymással a termékkel kapcsolatos tudásukat.
  3. Az árak mindig legyenek feltüntetve! Senki sem vásárol szívesen egy olyan helyen, ahol gyakorlatilag plusz köröket kell futni azért, hogy egyáltalán megtudjuk, milyen áron érhető el az adott termék. Egyfelől ezzel azt a benyomást keltjük, hogy annyira drága, hogy meg sem merjük mondani, mennyi. Másfelől árak nélkül a potenciális vevők gyorsan tovább fognak állni egy konkurens oldalhoz, ahol már fel van tüntetve.
  4. Minden, a fizetéssel, megrendeléssel, szállítással, garanciával kapcsolatos információ legyen feltüntetve külön menüpontban, hogy az érdeklődök minden költséggel, szállítási idővel tudjanak kalkulálni és ne érezzék magukat becsapva, amikor csak a termékek kosárba helyezése, megrendelése után szembesülnek a további kiadásokkal.
  5. A rendelés menete ne legyen túl bonyolult. Még ha meg is tetszik a látogatóknak valamilyen termék, ha azt tapasztalják, hogy annak megrendelése hosszadalmas és nehéz, nem fognak bajlódni vele, inkább otthagyják az oldalt és keresnek egy egyszerűbbet. Sose felejtsük el, hogy egy internetező számára alig pár percet igényel csak a konkurencia oldalára átkattintani.
  6. Valós elérhetőség legyen megadva. Mind az e-mail cím, mind a telefonszám tekintetében csak azt adjuk meg, amit tényleg naponta, akár többször is ellenőrzünk. Sokat ronthat a megítélésünkön, ha a vevők azt látják, hogy hiába írnak, telefonálnak, nem törődnek velük.
  7. Legyen pénzvisszafizetési vagy egyéb garancia. Amennyiben nem vállalunk garanciát az általunk árult termékért, azzal gyakorlatilag azt üzenjük, hogy mi magunk se bízunk benne. Nem kell attól tartani, hogy minden második vásárló inkább visszaküldi a terméket, ellenben nagyobb bizalommal és valószínűséggel fognak vásárolni, ha látják, hogy probléma esetén visszakaphatják a pénzüket.
  8. Küldjünk mindig e-mailben is megerősítést a rendelés beérkezéséről. Egyrészt a vásárlót is megnyugtatja, ha kap megerősítést a sikeres megrendelésről, másrészt a megerősítő e-maillel mindig visszakeresheti, hogy mennyit kell majd fizetnie, pontosan milyen terméket rendelt, és az mikorra várható.