A forgalmi források megmutatják, hogy a látogatok hogyan találtak rá az oldalra. Négyféle forgalmi forrást különböztet meg az Analytics:
- Keresési forgalom: A látogató egy adott témára keres rá az interneten, a keresési találatok között megtalálja az oldalt és a linken keresztül jut el az oldalra.
- Hivatkozási forgalom: A látogató egy másik weblapon talált egy linket az oldalra, és azon keresztül jutott el oda.
- Közvetlen forgalom: A látogató begépelte az oldal url címét, vagy a könyvjelzői közül nyitotta meg azt.
- Kampányok: A különféle kampányokból érkező látogatók.
A források kategória alatt részletesebb információkat találhatunk a különféle forgalmi forrásokról. A minden forgalom részben, értelemszerűen mind a négyfajta forrásból érkező forgalmat láthatjuk. Itt megtaláljuk a különféle források statisztikáit, mint a látogatások számát, az oldallátogatást, a látogatás átlagos időtartamát stb. Ezeket az oszlopokat tetszés szerint sorba rendezhetjük, így könnyen megtalálhatjuk, hogy melyik forrásból érkezik a legtöbb új látogató. A direkt kategória alatt találjuk meg a céloldalak listáját. Ez mutatja meg a megtekintett oldalakat, azokat hányan látogatták meg, mennyi időt töltöttek el rajta, hányan fordultak vissza arról az oldalról stb. Könnyedén kiszűrhetjük, hogy a honlap melyik oldalát látogatták a legtöbben, melyiken töltötték a legtöbb időt és így tovább. A hivatkozók kategóriában találjuk meg azokat a honlapokat, ahonnan a látogatóink érkeztek. Ez segíthet abban, hogy melyik oldalon legyünk továbbra is aktívak, és esetleg melyeket lehet kihagyni reklámtevékenységből. Még hasznosabb adatokat kapunk akkor, ha másodlagos dimenziónak a céloldalt állítjuk be, hiszen így megtudhatjuk, hogy az idegen weboldalakról, a saját honlap melyik oldalára jutottak el, illetve ott mennyi időt töltöttek el, mennyi új látogató érkezett így stb.
A keresés kategória organikus részében találhatjuk meg azokat a keresőbe gépelt kulcsszavakat, amelyek segítségével a honlapra jutottak a látogatók. A kulcsszavak lehetnek szavak és szókapcsolatok is. Ha nem azok a szavak találhatóak itt, amelyeket a honlappal kapcsolatban gondolnánk, akkor az oldal keresőoptimalizálására van szükség. Fontos leszögezni, hogy mindig lesznek más hasonló témával foglalkozó honlapok, így az optimalizálás önmagában még nem garantálja a sikert. Elsődleges fontosságú a kiemelkedő tartalom létrehozása, amit az emberek el akarnak olvasni. Ha sikerült a honlapot ilyen releváns tartalommal feltölteni, akkor utána következhet az oldal keresőoptimalizálása.