A keresőmotorok az évek során óriási változásokon mentek keresztül. Minden egyes algoritmus átalakítása komoly változásokat hozott magával a keresési rangsorok kialakításában. Ma már a régi klasszikus keresőoptimalizáló trükköket, mint az üres linkeket vagy a kulcsszó felhalmozást komolyan büntetik a népszerű keresők. Ennek ellenére kevesen merik megkockáztatni, hogy csökkentsék a keresőoptimalizációra fordított erőforrásokat, hiszen ha elhanyagolják azt, a keresőmotorok változtatásai bármikor felkészületlenül érhetik a honlapokat.

  • SEO múlt

A Google egyértelműen kijelentette, hogy nem fogják tolerálni az eddig működő SEO trükköket. A honlapoknak és így a tartalmuk minőségének is fejlődnie kell, ha továbbra is sikeres keresőoptimalizációt szeretnének alkalmazni. Gondolhatnánk, hogy miért kell a Google nyilatkozataitól függenünk, hiszen annyi más kereső létezik még az interneten. Ne felejtsük el azonban, hogy a Google a piacvezető a világon, így a tőlük származó hátrasorolások, büntetések, komoly hatással lennének az oldalunk helyezésére. Ha egy honlap büntetést kap a keresőktől, azonnal hozzá kell látni a probléma kiküszöböléséhez. A technikai problémákat a legegyszerűbb megoldani. Ilyenkor a Webmestereszközöket kell segítségül hívni. Az ismétlődő tartalmakat el kell távolítani, egy cikk, leírás, poszt csak egyszer legyen látható a honlapon. A kulcsszavakkal tűzdelt címeket ki kell javítani. A felületes, leginkább csak kulcsszavakat tartalmazó tartalmat meg kell szüntetni, és értéket képviselő igazi tartalomra kell azokat kicserélni. El kell távolítani a nem releváns linkeket is. Ha olyan oldalakat kértünk meg az oldal linkjének a megjelenítésére, amelynek nincs szerves köze a sajátunkhoz, kérjük meg őket, hogy távolítsák el azt!

  • SEO jelen

Manapság a keresőoptimalizációt már nem egy technikai megoldásként, hanem a marketing és a PR szerves részeként kell kezelni. El kell fogadni, hogy a keresőoptimalizáció a mai digitális világban kulcsfontosságú. Szükség van a közösségi oldalakra, a blogokra is. Minden egyes tweet, Facebook bejegyzés, blog poszt a vállalatról, vagy a honlapra felkerülő tartalomról, forgalmat generál. Kezelhetőbbé válnak a fogyasztói visszajelzések is, sokkal közvetlenebbé válhat így a vállalat és a fogyasztó közti kapcsolat, ami csökkentheti a vásárlás utáni esetleges megbánást.

  • SEO jövő

A legfontosabb érv a keresőoptimalizáció mellett az, hogy nagy a megtérülése. Használata sokkal nehezebbé vált az elmúlt évekhez képest, ám a megtérülése és a digitális világ miatt muszáj alkalmazni.