Az online marketing alapjai

Az online marketing magában foglalja a web alapú hirdetést és a keresőmotor helyezést az oldala promóciójához, így az egyik leghatékonyabb és költségtakarékosabb módszer a látogatók számának emeléséhez. Mik az elsődleges módszerek online marketinghez? SEO (keresőmotor optimalizáció) PPC (pay per click: fizetés kattintásonként) Közösségi média Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei, tehát sok vállalkozás mindet alkalmazza. […]

A követőkód

Ahhoz, hogy az Analytics elkezdje az adatok gyűjtését a honlapról, el kell azon helyezni a szolgáltatás követőjelét. Ez a követőjel JavaScript, amit automatikusan legenerál nekünk az Analytics a honlap megadása után. Első lépésben regisztrálni kell a Google Analytics honlapján! Ezután hozzá kell adni egy profilt, ami lényegében a vizsgálni kívánt honlapot jelenti. Fontos, hogy legyen […]

A közönség

A baloldalon található navigációs menüben lehet kiválasztani a különféle jelentéseket, amelyek segítenek jobban megismerni az oldal látogatóit. Bármelyiket kiválasztva a jobb oldali részen láthatjuk az adott kategória részleteit. Kiválaszthatunk egy második dimenziót is, így két kategória alapján fognak csoportosulni a látogatóink. A keresősáv mellett találhatjuk a különféle ábrázolási módokat. Az első az alapértelmezett adattömb, a […]

Alapvető mutatók

Ha elhelyeztük a követőkódot a honlapon, és eltelt némi idő, az Analytics kezelőpultjába belépve megvizsgálhatjuk az alapvető statisztikákat. Legfelül beállíthatjuk, hogy a jelentés milyen időintervallum alapján készüljön. Alapértelmezetten az utolsó hónapra van beállítva. Látogatások Egyedi látogatók Olalmegtekintések Oldal/látogatás Látogatás átlagos időtartama Visszafordulási arány Új látogatások százalékos aránya Látogatások A weboldalra érkező látogatók számát mutatja meg. […]

Analytics összekapcsolás AdSense fiókkal

Amennyiben úgy döntünk, hogy hirdetéseket jelenítünk meg a Google AdSense szolgáltatása segítségével oldalunkon, úgy az AdSense fiókunkat is –ahogyan weboldalunkat, vagy Google Ads fiókunkat– érdemes összekapcsolni a Google Analytics rendszerével. Ehhez nyújtunk a továbbiakban segítséget. Az összekapcsolás célja ebben az esetben is az, hogy mélyebb elemzéseket végezhessünk az oldalunkról érkező bevételeink kapcsán, és megtalálhassuk azokat […]

Analytics összekapcsolás Webmester eszközökkel

A Google Analytics használata mellett honlapunk elemzéséhez hasznos és szinte kötelező eszköz a Webmester eszközök használata, mely nemcsak a fejlesztők számára rejt hasznos eszközöket, hanem a weblap tulajdonosa számára is. Ezt az eszközt nemcsak önállóan használhatjuk, hanem lehetőségünk van összekötni a már meglévő Analytics fiókunkkal. Vannak olyan adatok, melyek az Analytics rendszerén belül is elérhetőek […]

Bevezető lépések

A megfelelő honlap üzemeltetéshez elengedhetetlen kellék a Google Analytics használata. Ugyanakkor legtöbbször nem a megfelelő módon tesszük ezt. A hibák leggyakoribb forrása, hogy vagy nincs minden szükséges eszköz beállítva, vagy nem helyesen. A tudásbázis ezen része hivatott a kezdők számára egy ellenőrző listát adni, amelyet végignézve megbizonyosodhat arról, hogy az Analytics Önnek dolgozik-e. Természetesen a […]

Célok

Az online működő vállalatoknak éppúgy szüksége van az eladások és a látogatók nyomon követésére, mint a hagyományos épületekben működőeknek. A Google Analytics több olyan eszközzel rendelkezik, amely segíthet a látogatók online viselkedésének megértésében és értékelésében. Például, ha az oldalon történt vásárlásokat szeretnénk értékelni, akkor az elektronikus kereskedelem követése lehetővé teszi az eladások mérését. Az eladásokon […]

Forgalmi források

A forgalmi források megmutatják, hogy a látogatok hogyan találtak rá az oldalra. Négyféle forgalmi forrást különböztet meg az Analytics: Keresési forgalom: A látogató egy adott témára keres rá az interneten, a keresési találatok között megtalálja az oldalt és a linken keresztül jut el az oldalra. Hivatkozási forgalom: A látogató egy másik weblapon talált egy linket […]

Google Analytics

A Google Analytics a Google egyik ingyenesen használható szolgáltatása, amely részletes statisztikát készít a honlapok látogatóiról. Az Analytics képes nyomon követni a látogatókat, érkezzenek akár egy linken keresztül, vagy url begépelésével a weboldalra. A felhasználók könnyedén nyomon követhetik az online marketing kampányaik sikerességét, ráadásul a Google Ads is szervesen jelen van a szolgáltatásban. Kétféle megjelenítésben […]

Gyorsparancsok

Ha egy beállított, szűrt, finomhangolt jelentést használni szeretnénk a jövőben is, és nem akarjuk minden bejelentkezéskor újra létrehozni, akkor a gyorsparancsok segítségével bármikor könnyedén előhozhatjuk őket. A gyorsparancsok megjegyzik a beállított jelentéseket, így a következő alkalommal nem kell a jelentéskészítést a legelejéről kezdeni. Minden egyes beállítás, amit elvégeztünk a jelentésen, bekapcsolva marad a gyorsparancsban, amíg […]

Irányítópult

A Google Analytics-ben lehetőség van irányítópultok létrehozására. Egy-egy ilyen irányítópult gyors áttekintést kínál a weboldalról gyűjtött adatokról a kiválasztott dimenziókban. Segítségükkel egyszerre számos mutató nyomon követhető, illetve a különböző jelentések közötti összefüggések felfedezését is lehetővé teszik. Az Analytics alapértelmezetten felkínál egy irányítópultot, amit kedvünkre módosíthatunk, de újakat is létre lehet hozni. A különböző adatokat, grafikonokat […]