« Vissza

Hogyan működik a Google Ads?

Google

Az általunk feladott hirdetések a Google Display Network-ben jelennek meg, ami több millió honlapot, videót és alkalmazást tömörít. A Display Network-be tartozó oldalak a Google partnerei, ami lehetővé teszi, hogy Ads hirdetéseink megjelenjenek ezeken a felületeken. Ahhoz, hogy megismerjük az Ads működését, előbb tisztázni kell az olyan központi elemek mibenlétét, mint a kulcsszavak, placement-ek, az Ad Rank, az ajánlatok és a Quality Score.

Hogyan hozzák elő a kulcsszavak a hirdetésünket?

A kulcsszavak olyan általunk választott szavak vagy kifejezések, amik segítenek, hogy hirdetésünk megjelenjen egy internetes keresésnél, vagy egyéb honlapokon. Például, ha cégünk friss virágok kiszállításával foglalkozik, akkor használhatjuk a „friss virág házhozszállítás”-t kulcsszóként. Amikor valaki rákeres a „friss virágok házhozszállítása” kifejezésre vagy valami ehhez hasonlóra, akkor van rá lehetőség, hogy a mi hirdetésünk jelenik meg a keresés mellett.

Kifizetődő lehet, ha arra törekszünk, hogy ne általános, hanem specifikus kulcsszavakat adjunk meg. Például ne csak egyszerűen „virág” legyen, hanem „friss virág házhozszállítás”. Ezzel precízebben tudjuk elérni azokat az embereket, akik a leginkább érdeklődnek a szolgáltatásunk és termékeink iránt.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása nagyban hasonlít a párkereséshez. Először mindenképpen tisztában kell lennünk azzal, hogy mi mit tudunk kínálni a másiknak, aztán kidomborítani azokat a tulajdonságainkat, amik érdekelhetik a másik felet. Az alábbi három dologra kiemelt figyelmet kell fordítani, amikor kulcsszavakat választunk ki a Display Network kampányunkhoz:

  • készítsünk külön csoportokat termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz
  • igyekezzünk olyan kulcsszavakat kiválasztani, amit vásárlóink használnának termékeink vagy szolgáltatásaink leírásához
  • használjuk a Display Plannert csoportok és kulcsszó ötletek létrehozására

Csoportok létrehozása

Mielőtt elkezdünk kulcsszavakat válogatni a Display Network kampányunkhoz, biztosítani kell, hogy minden egyes termékünkhöz és/vagy szolgáltatásunkhoz létrehoztunk egy csoportot, ami köré felépíthetjük a hozzá kapcsolódó hirdetéseket. A legegyszerűbb azzal kezdeni, hogy kiválasztjuk azokat a kulcsszavakat, amik segítségével könnyedén leírhatóak a hirdetésekben szereplő termékek vagy szolgáltatások.

Kapcsolódó cikkek