« Vissza

Hogyan tudjuk diverzifikálni az ajánlatunkat?

Google

Előfordul, hogy egy kattintás többet ér nekünk, ha egy mobil eszközről érkezik. Az ajánlatunk finomhangolásával elérhetjük, hogy hirdetéseink a számunkra legkedvezőbb helyeken jelenjenek meg.

Kampányok és csoportok finomhangolása

A haladó kampányban (Enhanced Campaign) kedvünk szerint növelhetjük, vagy épp csökkenthetjük az ajánlatunkat annak érdekében, hogy minél versenyképesebben (vagy épp kevésbé versenyképesen) tudjunk licitálni a hirdetésünkkel különféle eszközökön, helyeken, időpontokban és így tovább. Az ajánlatunkat annak függvényében is módosíthatjuk, hogy hogyan szerepelnek az egyes hirdetéseink. Ennek segítségével hatékonyabban tudjuk biztosítani, hogy befektetésünk megtérül (ROI – return on investment: azt méri, hogy mekkora profitot termelt az adott hirdetés a belefektetett összeg arányában).

Az ajánlatunk finomhangolásával megváltozik, hogy mennyit költünk a különféle hirdetésekre érkezett kattintásokra, viszont a napi összesített költségkeret állandó marad.

Kampány-ajánlat beállítások

Az ajánlatunkat hozzá tudjuk igazítani helyekhez, ütemtervekhez és eszközökhöz is. Mindezt a kampányunk „Settings” fülén tudjuk megtenni és az alábbi lehetőségek között választhatunk:

  • Helyek: Ajánlatunkat hozzá tudjuk igazítani irányítószámhoz, városhoz, vagy pedig egy adott földrajzi területhez. Ennek a funkciónak a segítségével külön ajánlatot határozhatunk meg annak a környéknek, ahol az üzletünk található, így a közeli potenciális ügyfelek nagyobb eséllyel fogják látni a hirdetésünket.
  • Hirdetés ütemterv: Be tudjuk állítani, hogy a hét különböző napjain más és más legyen az ajánlatunk. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a hirdetésünk azokon a napokon, vagy akár órákban jelenjen meg, amiktől a legnagyobb hasznot reméljük.
  • Eszközök: Be tudjuk állítani, hogy mennyire legyen versenyképes a hirdetésünkhöz tartozó ajánlat a különféle mobil eszközökön.

Hirdetés-csoport beállítások

Ha haladó „Search and Display Networks” vagy „Display Networks” kampányt folytatunk, akkor a csoportjainkat be tudjuk állítani úgy, hogy a hirdetéseink precízebben célozzák meg a potenciális klienseket. A hirdetéscsoport „Settings” füle alatt mobil készülékekre is tudjuk szabni az ajánlatunkat.

  • Eszközök: Be tudjuk állítani, hogy mennyire legyen versenyképes a hirdetésünkhöz tartozó ajánlat a különféle mobil eszközökön.
  • Precíziós módszerek: Az ajánlatunkat hozzá tudjuk igazítani különböző témákhoz és Placementekhez.

Hogyan tudok egyszerre több ajánlaton is finomítani?

Amikor egyszerre több helyen is módosítjuk az ajánlatunkat a kampányban, a módosítások többszöröződnek, így kerül megállapításra a végleges érték.

Mobil eszközök Ha egyidejűleg két ajánlatot adunk meg mobil eszközökre, az egyiket a kampány, a másikat a csoportok szintjén, akkor a csoport szint fogja meghatározni a végső beállítást.

Helyek Az ugyanarra a helyre vonatkozó változtatások nem adódnak össze. Például, ha az ajánlatunkat 50%-kal növeljük Magyarországon, és egyúttal beállítunk Budapestre is egy 100% ajánlatnövelést, akkor a budapestiek esetében a 100%-os növelés lesz figyelembe véve.

Egyszerre több módosítás a Display Network-ön

A hirdetés-csoportokhoz tartozó ajánlatokban történt módosítások hozzáadódnak a kampányban alkalmazott változtatásokhoz.

  • A Display Network kampányok esetében először kiválasztunk egy általunk meghatározott ajánlatot egy konkrét precíziós módszerre, aztán így haladunk tovább a többi precíziós módszeren is.
  • A Search & Display Networks kampányok esetében minden ajánlatmódosításhoz hozzá fog adódni a kulcsszavakhoz tartozó ajánlatunk.

Problémamegoldás

Ajánlat beállítások és költségvetés

Ha megnöveljük az ajánlatainkat, akkor az ahhoz vezethet, hogy több hirdetésaukcióban veszünk részt, mint amennyire eredetileg lehetőségünk lett volna. A több kattintás következtében pedig előfordulhat az, hogy a költségvetésünk korlátozza a kampányunkat, ebben az esetben pedig a honlapunkra irányuló forgalom részben blokkolva lesz.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a költségvetés által korlátozott kampány is lehet sikeres, és elérheti a megcélzott vásárlókört. Azonban, ha elértük a költségvetési plafont, akkor ajánlatos megfontolni, hogy megnöveljük a költségvetési keretet, vagy pedig csökkentjük az ajánlatunkat/ajánlatainkat annak érdekében, hogy több kattintást tudjunk szerezni.

Kapcsolódó cikkek