Nem szeretnénk zsákbamacskát árulni, így hangsúlyozzuk: nem garantálható olyan kiemelt kivonat, amely biztosan ott lesz a Google-kereső első találati oldalán. Törekedni viszont lehet rá, hiszen angol nyelvterületről már jól bevált trükkök alakultak ki, hogy elősegítsék ezt az ígéretes megjelenést. 2022 végén már magyar nyelvterületen is megjelentek ezek a rövid leírások, ezért is osztjuk meg a Search Engine Land tapasztalatait.
Eddig csak “featured snippets” néven emlegettük ezt a lehetőséget, hiszen magyarul nem is volt elérhető. Néhány hónapja viszont az ITE.hu elsők között számolt be arról, hogy már hazánkban is megjelennek rövid összefoglaló szövegek a Google-kereső találati listájának élén. Ahogy beszámolójukban írták: 40-60 szavas szövegrészleteket emel ki automatikusan a Google, és magyarul is 3 tartalomtípus kap ilyen kiemelt kivonatot: népszerű kérdésekre tömören válaszoló definíciók (főként ez a jellemző), összehasonlító táblázatok és hasznos tippeket sorjázó listák.
Azóta mi is egyre többször találkozunk ilyen szövegekkel, közvetlenül az első találatként megjelenő link felett. A kulcsszavakat félkövérrel ki is emeli a Google, illetve csatolt képanyag esetén illusztráló fotót is rak mellé.
Szakmai jelentések szerint a felhasználók közel 8-9 százaléka kattint ide, az első linkre pedig körülbelül kétszer ennyien. A kiemelt kivonatok tehát nem olyan eredményesek, mint a sima linkek, de a kicsit is meg kell becsülni, ráadásul ehhez nem kell hirdetni, csak jó szövegeket írni az alábbi trükkökkel, és persze egy kis szerencse sem árt.
Persze tartsuk szem előtt a tényt: a kiemelt kivonat csökkenti az alatta elhelyezett első link kattintási eredményét, ha tehát úgy látjuk, hogy az első link helyére van esélyünk a Google-kereső találati oldalán, inkább arra fókuszáljon a SEO-stratégia!
Vissza a tankönyvekhez!
A Google-keresések komoly része kérdés, így az alapvető információkat is ennek megfelelően érdemes írni a honlapok leírásaiban és blogbejegyzéseiben. A kiemelt kivonatokban a Google algoritmusa egyszerű és gyors választ szeretne kínálni az embereknek!
- Mintha egy tankönyvbe írnánk: az első mondat az alannyal, vagyis a kulcsszóval kezdődjön, majd tömören foglalja össze a lényegét, a kapcsolódó kulcsszavak használatával. A második és harmadik mondatban jöhet a további két-három legfontosabb információ, de csak röviden, lényegre törően.
- Nem árt, ha a legfontosabb kulcsszót kétszer is elhelyezzük ebben a szövegrészben.
- Kerüljük az idegen kifejezéseket, az átlagember nyelvén fogalmazzunk!
- Ne E/1. személyben írjuk a szöveget!
- Ne említsük benne a márkánkat! Ellenkező esetben a Google biztosan nem emeli ki a szövegrészt, ugyanis ennek a lehetőségnek elsősorban nem marketing-, hanem tájékoztató funkciója van.
A többi bekezdésben már ránk van bízva a szövegírás stílusa, de ha kiemelt kivonatban akarjuk látni a szövegünket, akkor a témában írt első bekezdést a fenti tanácsok alapján érdemes megírni.