« Vissza

Így tervezd meg az e-mail marketing stratégiát

email

Az e-mail marketing piaca 2020-ban 7,5 milliárd dollárt ért, és úgy becsülik, 2027-re a 18 milliárd dollárt is megközelíti. Ez az online marketing örökzöld slágere, egyik legértékesebb eszköze, és a szakértők szerint még most áll “robbanás” előtt. Nem kérdés tehát, hogy élni kell vele, de milyen stratégiával? Remek válaszokkal szolgál az egyik legjobb e-mail marketing eszköz, a Constant Contact blogja, innen szemezgettünk ötleteket.

 

Mi jelzi a sikert?

 

Mivel az e-mail marketing hatásai remekül mérhetők, így a célnak is mérhetőnek kell lennie. Ehhez el kell dönteni, hogy mi jelzi a sikert. Honlapra kattintás? Webshopon vásárlás? Követőszám növelése a közösségi médiában? Új előfizetők szerzése?

 

Meg kell hozni a döntést, és e szerint lehet stratégiát építeni. Érdemes SMART célokat kitűzni – ez a rövidítés angol szavak (jelentésük: pontos, mérhető, elérhető, reális, időérzékeny) kezdőbetűiből áll.

 

Piackutatás

 

Fel kell térképezni a célközönséget, de nem csak korosztály és nem szerint, bár ez is fontos. Hasznos módszer egy képzeletbeli avatart, vagyis az ideális vásárló vagy ügyfél jellemzőinek megtestesítőjét összeállítani. Erre azért van szükség, mert a kutatások szerint a vásárlók több mint 70 százaléka azokban a márkákban bízik, amely illeszkedik a személyes értékeihez.

 

Ezen felül a vevőink elégedettségét is érdemes felmérni, érdeklődni az eladóknál és értékesítőknél az ügyfelek visszajelzéseiről, és persze a konkurencia kommunikációját is hasznos figyelni. A honlapunkon található blogon olyan bejegyzéseket tervezzünk, amelyeket az eddigi reakciók alapján különösen hasznosnak tekintenek majd.

 

A tavalyi eredmények átnézése

 

Az előző esztendőben mennyi hasznot hozott az e-mail marketing? Milyen hibákat követtünk el? Milyen gyakran küldtünk hírlevelet? Ezekre a kérdésekre is érdemes választ adni, hogy még inkább mérhető legyen a siker, és persze azért is, hogy valódi fejlődést tűzzünk ki célul.

 

Címlista felosztása

 

Az e-mail marketingben a siker egyik legfontosabb alapja, hogy a címlistát szegmentáljuk, vagyis különböző szempontok alapján egyes címzetteknek különböző üzenetet küldünk. Ennek alapja bármilyen olyan adat lehet, amit a GDPR-nek megfelelően kezelünk. Lehet az alapja nyilvánvaló tény is, például egy B2B szolgáltatás esetén mást kommunikálunk egy kisvállalkozásnak és mást egy multinacionális cégnek.

 

Naptár készítése

 

Ahogy a közösségi média marketinghez érdemes naptárt készíteni, úgy az e-mail marketinghez is. Meg kell határozni a fontos dátumokat (ünnepnapok, jeles évfordulók, saját események, új termék piacra dobása vagy új szolgáltatás indítása, stb.), és ezekhez igazítani az üzenetek tartalmát és időzítését.

 

Heti hasznos e-mail

 

Bármilyen hírlevelet vagy e-mail sorozatot tervezünk, érdemes a jól bevált menetrendet követni: a heti rendszerességű e-mail a leghatékonyabb. A másik aranyszabály pedig az, hogy minden e-mailben lennie kell legalább egy hasznos tartalomnak – erre egy praktikus tanácsokkal szolgáló blogbejegyzés tökéletes – így a címzettek nem azt érzik, hogy megint csak el akarunk adni nekik valamit. A stratégia alapját így a heti blogbejegyzések képezhetik.

Kapcsolódó cikkek