A hírlevél kezelése egyszerű feladatnak tűnik, mondván: e-mailt mindenki tud írni. Pedig ahogy az online marketing többi eszközénél, itt is rengeteg hibázási lehetőség van. A Sendinblue blogján találtunk is egy praktikus felsorolást arról, hogy milyen bakikat kell leginkább elkerülni.
Passzív feliratkozók megtartása
Attól, hogy nagy e-mail listát építettünk fel, még nem biztos, hogy a feliratkozók száma helyesen jelzi a sikert és a közönséget. Sokszor ugyanis passzív e-mail címek maradnak meg, ezeket pedig ki kell szűrni.
Ha például a listából kiszűrjük azokat, akik legalább fél éve nem nyitották meg az e-maileket, érdemes megkérdezni ezektől a címzettektől, hogy akarnak-e még kapni e-maileket. Ezután töröljük azokat címeket a listáról, ahonnan nem érkezett reakció.
Szegmentálás kihagyása
Az e-mail marketing szolgáltatások menüjében címkézéssel rendszerezhetjük a címeket. Szegmentálhatók a címek például érdeklődési területek alapján. Ezt a lehetőséget ne hagyjuk ki, hiszen a különböző csoportoknak különböző információkat és ajánlatokat küldhetünk.
Rossz küldési időpont választása
Rengeteg hasznos felmérés készült már arról, hogy mikor érdemes hírlevelet küldeni. Melyik napon és hány órakor ajánlott küldeni e-mailt? – erre a kérdésre korábbi cikkünkben már részletes válaszokat adtunk, kattintson ide!
Az e-mailek megnyitási statisztikája alapján a hírlevélküldő rendszerek megfelelő időpontokat ajánlanak a küldéshez, ezeket a tippeket is érdemes figyelembe venni.
Statisztikák mellőzése
A leginkább bevált küldési időpontok mellett sok további hasznos információt szerezhetünk az általunk használt szolgáltatás statisztikáiból. Ne elégedjünk meg az e-mail kampányok sikerével: ha a számok mélyére ásunk és összefüggéseket keresünk, tovább javíthatjuk az eredményeket!
Következetesség hiánya
A hírlevél hosszú távú elkötelezettséget igényel, ehhez pedig előre meg kell határozni, hogy milyen céllal, témával és rendszerességgel szeretnénk élni az e-mail marketing eszközeivel. Ha össze-vissza küldünk e-maileket, mindig más témájú a tartalmuk, vagy rendre más stratégiát követnek, akkor a többség leiratkozik és/vagy nem érjük el céljainkat.
Üdvözlő e-mail kihagyása
Minden hírlevél szolgáltatásnál alapvető funkció az üdvözlő e-mail, amit mindenki automatikusan megkap rögtön a feliratkozás után. Ezeket az e-maileket négyszer nagyobb arányban nyitják meg, mint a többi hagyományos üzenetet, és ezekben az e-mailekben ötször nagyobb a linkekre kattintás aránya. Tehát nemcsak kötelező az üdvözlő e-mail, de jól meg is kell fontolni, hogy milyen üzenetet és linkeket küldünk ez alkalomból.
Félrevezető címadás
Minden hírlevél írásakor a figyelemfelkeltő cím a legfontosabb, de ne vezessük félre a feliratkozókat! Ha egy clickbait cím után csalódnak a tartalomban, jó eséllyel a leiratkozás gombra kattintanak, vagy spamként jelölik meg az e-mailt.
A/B tesztelés kihagyása
Hasonló a tanács, mint a statisztikák követése esetén: egy sikeresnek tűnő hírlevélnél lehet egy még eredményesebb is. Ahhoz, hogy erről meggyőzödjünk, érdemes A/B tesztelést végezni a közönségen, hiszen a reakciókból levonhatók olyan következtetések, amelyek még jobb irányt adnak az e-mail marketing stratégiának.