« Vissza

Hírlevél írásakor ezeket a hibákat ne kövessük el! – 2. rész

Online marketingE-mail

A Rackhost Tudásbázison korábban már felhívtuk a figyelmet az e-mail marketingben tapasztalt klasszikus hibákra, de a Benchmark szakmai blogján egy még érdekesebb listát találtunk azokról a bakikról, amelyeket érdemes elkerülni. Ezekre a hibalehetőségekre ugyanis a talán legfontosabb e-mail marketing eszköz, a (céges) hírlevél írásakor fontos figyelni! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Túlságosan személyes hangvétel

Személyes hangvételre is szükség van, de egyensúlyban kell lennie a profi mentalitással, tehát nem tanácsos túlzásokba esni.

 

Például:

  • érdemes elkerülni a szleng szavak és a becenevek használatát;
  • ne osszunk meg túl sok információt magunkról és a cégünkről, vállalkozásunkról, mert bár a közönség vágyik az átláthatóságra és a kulisszák mögötti információkra, de ha túlzásba esünk, az már zavarba ejtő is lehet;
  • ne kérjünk személyes információkat kiküldött felmérésekben és űrlapokban, maradjunk a termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos, alapvető kérdéseknél.

 

Csupa nagybetű használata

Mindenhol zavaró, ha “beragadt” Caps Lock billentyűzettel írt, csupa nagybetűvel írt szöveget látunk, a hírlevelekben különösen amatőr hatást keltenek, ráadásul az olvasást is nehezíti ez a stílus. A csupa nagybetűvel írt szövegeket olvasni olyan, mintha kiabálnának hozzánk, így ügyfelek és vásárlók elvesztését is eredményezheti.

 

Több CTA

A CTA-gombként emlegetett linkek kihagyhatatlanok a hírlevelekből, hiszen így lehet felhívni a figyelmet egy a honlapunkon elérhető, kiemelt ajánlatra. A webshopok esetén ez különösen fontos, de a szakemberek általában azt tanácsolják, hogy minden üzleti e-mailben és hírlevélben egy-egy CTA-gomb legyen. Ez a stratégia vonzza a szemet, főként ha az egész e-mail szövege is e link köré van építve, erre az ajánlatra koncentrál. Több link esetén elveszíthetjük az olvasó figyelmét és érdeklődését. Egy másodlagos CTA esetleg bevethető, kisebb méretben, kevésbé feltűnő színnel, amely kiegészíti a kiemelt linket, például a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos blogbejegyzés ajánlása.

 

CTA hiánya

A túl sok CTA-nál csak egy nagyobb hiba van: ha a hírlevélben nincs CTA. Az alap szövegben elhelyezett, alig észrevehető linkekre alig kattintanak, ezért találták ki a CTA-gombot. Egy kiemelt ajánlat és CTA-gomb nélkül értelmetlen hírlevelet küldeni.

 

Kevésbé ismert szavak használata

A hírlevelek nyelvezetének és szóhasználatának könnyen érthetőnek kell lennie a teljes (cél)közönség számára. A kevésbé ismert szakzsargonok, szinonimák, idegen szavak és kifejezések használata akadályozza a hírlevél sikerét.

 

Elköszönés és aláírás hiánya

A hírlevelek végén illik elköszönni, ennek hiánya teljesen személytelenné teszi az e-mailt – még akkor is, ha az elején van név szerinti megszólítás –, és amatőr hatást kelt.

 

Ezután egy profi névjegyet is illik elhelyezni – főként egyéni vállalkozók esetében –, a legfontosabb adatokkal, linkekkel. Ehhez ajánlottunk is korábban egy szolgáltatást, amely azóta havidíjas lett, de így is megéri kipróbálni, ide kattintva érhetők el a részletek.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek