A Rackhost Tudásbázison korábban már felhívtuk a figyelmet az e-mail marketingben tapasztalt klasszikus hibákra, de a Benchmark szakmai blogján egy még érdekesebb listát találtunk azokról a bakikról, amelyeket érdemes elkerülni. Ezekre a hibalehetőségekre ugyanis a talán legfontosabb e-mail marketing eszköz, a (céges) hírlevél írásakor fontos figyelni! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Túlságosan személyes hangvétel
Személyes hangvételre is szükség van, de egyensúlyban kell lennie a profi mentalitással, tehát nem tanácsos túlzásokba esni.
Például:
- érdemes elkerülni a szleng szavak és a becenevek használatát;
- ne osszunk meg túl sok információt magunkról és a cégünkről, vállalkozásunkról, mert bár a közönség vágyik az átláthatóságra és a kulisszák mögötti információkra, de ha túlzásba esünk, az már zavarba ejtő is lehet;
- ne kérjünk személyes információkat kiküldött felmérésekben és űrlapokban, maradjunk a termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos, alapvető kérdéseknél.
Csupa nagybetű használata
Mindenhol zavaró, ha “beragadt” Caps Lock billentyűzettel írt, csupa nagybetűvel írt szöveget látunk, a hírlevelekben különösen amatőr hatást keltenek, ráadásul az olvasást is nehezíti ez a stílus. A csupa nagybetűvel írt szövegeket olvasni olyan, mintha kiabálnának hozzánk, így ügyfelek és vásárlók elvesztését is eredményezheti.
Több CTA
A CTA-gombként emlegetett linkek kihagyhatatlanok a hírlevelekből, hiszen így lehet felhívni a figyelmet egy a honlapunkon elérhető, kiemelt ajánlatra. A webshopok esetén ez különösen fontos, de a szakemberek általában azt tanácsolják, hogy minden üzleti e-mailben és hírlevélben egy-egy CTA-gomb legyen. Ez a stratégia vonzza a szemet, főként ha az egész e-mail szövege is e link köré van építve, erre az ajánlatra koncentrál. Több link esetén elveszíthetjük az olvasó figyelmét és érdeklődését. Egy másodlagos CTA esetleg bevethető, kisebb méretben, kevésbé feltűnő színnel, amely kiegészíti a kiemelt linket, például a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos blogbejegyzés ajánlása.
CTA hiánya
A túl sok CTA-nál csak egy nagyobb hiba van: ha a hírlevélben nincs CTA. Az alap szövegben elhelyezett, alig észrevehető linkekre alig kattintanak, ezért találták ki a CTA-gombot. Egy kiemelt ajánlat és CTA-gomb nélkül értelmetlen hírlevelet küldeni.
Kevésbé ismert szavak használata
A hírlevelek nyelvezetének és szóhasználatának könnyen érthetőnek kell lennie a teljes (cél)közönség számára. A kevésbé ismert szakzsargonok, szinonimák, idegen szavak és kifejezések használata akadályozza a hírlevél sikerét.
Elköszönés és aláírás hiánya
A hírlevelek végén illik elköszönni, ennek hiánya teljesen személytelenné teszi az e-mailt – még akkor is, ha az elején van név szerinti megszólítás –, és amatőr hatást kelt.
Ezután egy profi névjegyet is illik elhelyezni – főként egyéni vállalkozók esetében –, a legfontosabb adatokkal, linkekkel. Ehhez ajánlottunk is korábban egy szolgáltatást, amely azóta havidíjas lett, de így is megéri kipróbálni, ide kattintva érhetők el a részletek.