A Rackhost Tudásbázison sok hasznos cikket osztunk meg a keresőoptimalizálásról, két okból: egyrészt folyamatosan változó és fejlődő szakterületről van szó, másrészt rendkívül fontos a honlapok számára. Na de miért is nélkülözhetetlen képben lenni a SEO-trendekkel és trükkökkel?
A jogos kérdésre adott választ a Semrush szakértői blogja, az itt felsorolt érveket mi is meggyőzőnek tartjuk. Íme tehát 9 ok a tudatos keresőoptimalizálásra!
Növeli a forgalmat
A Google-keresők és egyéb online keresők találatai óriási forgalmat generálnak, és itt nem csak hirdetésekkel lehet célt érni. A keresőkből érkező kattintások 43 százaléka organikus elérésből érkezik.
Költséghatékony
Az imént említett organikus elérésnek nincs hirdetési költsége, mindössze – a stratégia kialakítása után – egy jó szövegírót kell megbízni, illetve egy marketing szakembert, aki a honlapon szerkeszti a szövegeket és a figyel a megfelelő beállításokra, mint például a meta leírás megadása, a linképítés és a technikai SEO.
Erősíti a márkát
Ha a célközönségünk számára fontos kulcsszavakra rendszeresen első helyeken jelenünk meg a Google-kereső találati listáján, az komoly tekintélyt kölcsönöz, erősíti a márkát, a vállalkozást egy adott terület szakértőjeként könyvelnek el – különösen ha a linkek organikusan jelennek meg.
Versenyben tart
Amennyiben a legnagyobb versenytársaink is tudatosan élnek a keresőoptimalizálás lehetőségével, csak úgy maradhatunk velük versenyben, ha mi is így teszünk. A SEO-t használó és nem használó cégek között óriásivá válhat a szakadék az online marketing kapcsán.
Támogatja a hirdetéseket
Sok cég él a Google-hirdetés lehetőségével, így az organikus elérés mellett a pénzért szerzett kattintások esetében is nagy a verseny. Ezen a téren is csak akkor lehet jobb pozíciókat szerezni, ha a reklámként megjelenő linkekkel együtt organikus tartalom is megjelenik (például egy jól felépített termékoldal vagy egy hasznos blogbejegyzés).
Támogatja a marketing tölcsért
Ha már hirdetések és organikus elérés: el kell érni, hogy a reklámokból és kattintásokból vásárló vagy ügyfél legyen. Ez egy meggyőzési folyamat, amelyet marketing tölcsérként szoktak emlegetni – ide kattintva részletesen elmagyarázzuk. A SEO a tölcsérhez szükséges tartalmak eredményességét döntően befolyásolja.
Növeli a felhasználói élményt
A SEO-megoldások – mint például a linkelésnek, a mobilbarát megjelenésnek, vagy a gyors oldalbetöltés – növelik a felhasználói élményt, és a céljainkat is jobban segítik, hiszen a megfelelő helyekre irányítja a látogatók figyelmét.
Képben tart a kulcsszókutatás
Az online marketingben fontos folyamatosan képben lenni az internetes trendekkel és a versenytársak tartalmaival. A SEO sikerének egyik titka pedig a kulcsszókutatás, amely ebben (is) segít.
Számszerűsíti az eredményeket
A marketing bizonyos elemeinek eredménye, például a közösségi média valódi hatása nem, vagy nagyon nehezen mérhető. A SEO esetében ez egész más, pontosan számszerűsíthetők az eredmények, tehát az organikus elérésből származó kattintások, az így keletkező forgalom és konverzió.