« Vissza

Jó tudni a SEO-hoz: a Google-kereső legfontosabb statisztikái

SEO

A Rackhost Tudásbázison rengeteg SEO-tippet lehet találni, de a tanácsok tanulmányozása és kipróbálása mellett néha érdemes azt is megnézni: milyen trendek érvényesülnek a keresőoptimalizálás világában. A Semrush összegyűjtötte azokat a statisztikákat, amelyeket 2024-ben fontos figyelembe venni.

 

Általános Google keresési statisztikák

  • Világszerte percenként 5,9 millió Google-keresést mérnek.
  • A Google-kereső találatai között elsőként megjelenő linkek 22,4 százalékos kattintási arányt érnek el.
  • Legtöbbször a YouTube-ra és a Facebookra keresnek a felhasználók.

 

A Google dominanciája a keresőmotorok között

  • A Google-kereső felel az online forgalom 66 százalékáért.
  • A Google a globális keresői piacon 91,54 százalékos részesedéssel rendelkezik (Bing:3,2%, Yandex:1,78%, Yahoo:1,22%, Baidu:0,93%).

a Google keresőmotor dominanciája a piacon

 

Mobilos és asztali keresések

  • A legtöbb Google-keresés (38%) 3-4 szó hosszúságú, a mobilos keresések 40 százaléka ilyen. Az 1-2 szavas Google-keresések aránya 31 százalék. Az 5-6 szavas keresések aránya 18 százalék.
  • A kiemelt kivonatok kétszer gyakrabban jelennek meg az asztali gépes kereséseknél, mint az okostelefonokkal indított keresések találatai között.
  • A mobilos kereséseknél több idő telik el a találatok megjelenése és az aktivitások (kattintás, tovább görgetés) között, mint az asztali gépes használat közben. Utóbbi esetben a felhasználók 45 százaléka 5 másodpercen belül dönt, a mobilos kereséseknél 33 százalék ez az arány.
  • A mobilos keresések esetében a felhasználók többször fogalmazzák újra a kereséseket (29%), mint az asztali gépes használatnál (18%).
  • Az asztali gépes keresések esetében jóval többször fordul elő, hogy a felhasználók nem kattintanak a találatokra (25%), mint a mobilos keresések esetében (17%).

 

Helyi keresések

  • A Google-keresések 46 százaléka helyi, regionális érdeklődésűek.
  • A Shopping Graph adatai szerint a Google 35 milliárd terméket listáz.
  • A Google segítségével indított keresések 15 százaléka minden nap teljesen új, tehát korábban még sosem regisztrált keresés.
  • A vásárlók 77 százaléka használja a Google-keresőt, ha helyi vállalkozásra kíváncsi. (Sőt, az Egyesült Államokban már az emberek 20 százaléka használja napi rendszerességgel a Google-keresőt, hogy helyi üzleteket találjon.)
  • 2022-ben megduplázódtak azok a Google-keresések, amelyek a közelben lévő üzletekre kerestek.
  • Az okostelefon tulajdonosok 60 százaléka használja arra a Google-keresőt, hogy direkt kapcsolatot (pl.: telefonhívás) teremtsen az üzletekkel, vállalkozásokkal.

 

Vásárlói szokásokkal kapcsolatos statisztikák

  • A fogyasztók közel 20 százaléka használja a Google-keresőt, hogy új termékeket találjon.
  • A kereskedők 20 százaléka szerint fontos a csatolt képek megjelenése a Google-kereső által listázott termékek kapcsán.

 

Fizetett hirdetések

  • A Google Ads révén feladott hirdetések 700 százalékos megtérülést érnek el, vagyis átlagosan 1 dollárnyi hirdetéshez 8 dollárnyi bevétel társul.
  • A Google Ads-hirdetések átlagos konverziós rátája 7 százalék. Az orvosokkal és a háziállatokkal kapcsolatos keresések esetében legjobb a konverzió (13%), míg a ruházati termékek kapcsán a legalacsonyabb (1,57%).

Kapcsolódó cikkek