Mi a fontosabb: Tartalom marketing vagy a keresőmotor optimalizációs technikák?
Úgy tűnik, sok ügynökség ugyanazt a mintát követi, és közben megfeledkezik arról, ami tényleg kereshetővé teszi a tartalmat. És itt mi a keresőmotor optimalizációról beszélünk. Azonban megvan a tartalom marketing híveinek is a saját igazuk, hiszen a keresőmotort irányító Google algoritmusok folyamatosan változnak. Az emberek szívesebben beszélnek kreatív tartalomról és közösségi elkötelezettségről. A tartalom fontossága sose változott, és várhatóan a jövőben sem fog. Hogy pontosak legyünk, a tartalom lehet egy része annak, hogy a márkát a közönség szeme elé helyezzük, de a keresőmotor optimalizáció és a digitális elemek az egész működésének stratégiai tényezői.
Digitális egyensúly
A tartalom mindig is kedvelt volt a marketingesek és az emberek többségének számára. A marketingesek szempontjából ez egy lehetőség arra, hogy kifejezzék magukat, valamint hogy a stratégiákon keresztül érkező meggyőző hangok lehessenek, ami nem erőforrást és pénzt igénylő dolog. Feltehetően a linkek, digitalizáció vagy annak egyéb elemeinek tekintélye csökkent, míg a hangsúly átkerült a tartalomra, elköteleződésre és a felhasználói élményre. De ez nem azt jelenti, hogy a figyelmet egy irányba összpontosítsuk. A kulcs a tartalom és a digitalitás közti egyensúlyban rejlik.
A tartalomnak nem kell kimagaslónak lennie, hogy értéket hordozzon!
Még a pingvin előtti időben is a tartalom volt a keresőmotor optimalizáció alapja. Az olvasónak egy jól megszerkesztett tartalomra van szüksége, amiben megtalálja azt az értéket, amit keresett és amiért legközelebb is visszatér. A tartalomnak nem kell kimagaslónak vagy egyedülállónak lennie, hiszen csak a hatékonyság és a funkcionalitás a lényeg. Egy funkcionális tartalom megadja az olvasó számára a szükséges információt az általános leírásoktól kezdve a speciális és részletes leírásokig; az elmélettől a gyakorlatig. A tartalom mindig is egy utazás volt a látogató számára, ami elköteleződésre késztethette őt.
A tartalom mozgatásának módjai
A tartalom nem egy varázslattal vonzza a látogatókat, ezt Önnek kell lehetővé tennie. Elsőként és mindenekelőtt, a keresőmotor optimalizáció adja meg tartalmához a kellő ösztönzést. Ezt követi a közösségi média, fizetett tartalomterjesztés, e-mail marketing, PR és befolyásoló elkötelezettség. Sokan azt mondják, hogy a tartalom marketingesek mindig rendelkezésre állnak a felhasználói élmény javítására, kulcsszavak használatára, egyedülállóságra és minőségi tartalom biztosítására.
Átkattintási ráta: Annak érdekében, hogy minél több kattintást gyűjtsön, először optimalizálnia kell a tartalmat, minden azt kielégítő kritérium szerint, hogy a látogatók mire kattintottak a keresés során.
Rövid kattintás vs. Hosszú kattintás: Az elköteleződés azzal a tartalommal kapcsolatban érkezik, ami a látogatót „hosszú kattintásra” készteti, nem pedig a találati listára való visszatérésre. Ha azt látja, hogy a látogatók ragaszkodnak tartalmához, az azt jelenti, hogy hatékonynak bizonyult.
Tartalom élettartam: A Google szemében mikor egy látogató visszatér, az azt jelenti, hogy időt álló értéket szolgáltat tartalma, ennélfogva a helyezés javul.
Terjeszkedés és lojalitás: Egy másik módszer, ami elköteleződés jele lehet, amikor a látogatók egymás közt osztják meg a tartalmat, ez visszatérő látogatókat eredményez, amiből pedig lojalitás alakul ki.
Teljes csomag: A következő keresőmotorok inkább a lehetőségek leegyszerűsítése fele hajlanak, és csak olyan tartalmat biztosítanak a látogatónak, amik segítségével minél gyorsabban befejezhetik tranzakciójukat, mindössze néhány kattintás alatt.
Konklúzióként, a keresőmotor optimalizáció működésképtelen a tartalom marketing nélkül, és a tartalom marketing nem képes helyezést biztosítani a keresőmotor optimalizáció nélkül. Így tehát mindkettő ugyanolyan fontos része a stratégiának. A tartalma nem fog eljutni a kívánt közönséghez és nem lesz sikeres magától, ezért fontos a keresőmotor optimalizáció.