Ha a Google a barátod, akkor a SEO a szerelmed! – így is össze szokták foglalni a keresőoptimalizálás jelentőségét. Nem is tűnik túlzásnak, de fontos megjegyezni: a SEO nem elég! Az online marketing eszköztárának egy fontos darabjáról van szó, de még sok módszer áll rendelkezésünkre, ha egy honlapnak újabb látogatókat szereznénk.
A weboldal vagy webshop forgalmának növelését nem bízhatjuk kizárólag a Google-re. Mi lesz, ha például számunkra kedvezőtlenül alakítják át az algoritmust? Több vasat kell a tűzben tartani, hogy megbízhatóan jöjjenek a kattintások.
1. Tartalommarketing
A tartalommarketing szót sokan összetévesztik a közösségi médiás posztolással. A Facebookon és az Instagramon túl is van élet. A legfontosabb eszköz ezen a téren a blog, hiszen az ügyfelek és érdeklődők számára hasznos írásokkal válhatunk a témánk elismert szakértőivé, ami növeli a bizalmat. Meg kell fontolni az egyéb lehetőségeket is, a podcast indítása például nagy divat lett, az algoritmusok kedvencei pedig egyre inkább a videós tartalmak.
2. Fizetett hirdetés
Akár a Google találataiból, akár a közösségi médiából szeretnénk a honlapra csábítani az embereket, jobb ha beletörődünk: fizetni kell! Organikus terjedéssel is lehet sikereket elérni, de egyre kevesebb eséllyel. Szinte már csak az kap kiemelt figyelmet, aki a magas elérésért fizet is. Persze jól meg kell fontolni, hogy hol, milyen tartalmat és mennyi pénzért hirdetünk. Kicsiben érdemes elkezdeni, és figyelni az eredményeket.
3. Közösségi média stratégia
Ott kell megjelenni, ahol a közönségünk az idejét tölti – ez a közösségi média marketing örök törvénye. A magyar felhasználási szokásokat figyelembe véve a Facebook, az Instagram, a YouTube, a LinkedIn, a Pinterest és már a TikTok is ilyen helynek számít, ezekről a felületekről legkönnyebb látogatókat szereznie egy weboldalnak. Ehhez persze stratégia is kell, ötleteléskor pedig tartsuk szem előtt a tényt: az említett oldalakra és alkalmazásokra többnyire kikapcsolódni járnak az emberek, illetve inspirációt keresnek.
4. Linképítés
Minél népszerűbb oldalakon linkelnek a honlapunkra, annál jobb. E cél elérése szinte külön tudomány, az alapok viszont könnyen elsajátíthatók, korábban csokorba is szedtük a leghatásosabb trükköket.
5. E-mail marketing, hírlevél
Arról is írtunk már bővebben, hogy miért a hírlevél a legfontosabb online marketing-feladat. A közösségi oldalakon ugyan rengeteg embert el lehet érni, de egy e-mailben kizárólag a miénk a figyelmük, ráadásul sokkal több időre, mint például a Facebook vagy a LinkedIn görgetésénél. Itt aztán annyi linket helyezünk el, amennyit csak szeretnénk, amit könnyen becsomagolhatunk, hiszen rengeteg ingyenes és fizetős szolgáltatással lehet igényes hírlevelet szerkeszteni. Ha mindenre figyelünk (linkek elhelyezése, rendszeresség, személyre szabás, CTA gomb, informatív szöveg, megfelelő címadás, hatékony időzítés, reszponzivitás), akkor a leghatékonyabb eszközünk lehet a hírlevél, ezért foglaltuk össze korábban a legjobb tippeket.