Nincs keresőoptimalizálás linképítés nélkül. Ahhoz, hogy a Google találatai között minél előkelőbb helyen szerepeljünk, fontos, hogy minél népszerűbb honlapokon minél több link mutassunk a weboldalunkra. A profi linképítés szinte egy külön szakma, de a legfontosabb lépéseit bárki könnyen alkalmazhatja. Mutatjuk a legegyszerűbb linképítő trükköket!
1, Vizualitás mindenek felett!
Ahhoz, hogy linkeljenek ránk, már nem elég egy szöveg, a karaktereken túl is meg kell fogni az olvasót, például vizuális elemekkel. Jóval nagyobb eséllyel linkelnek a tartalmunkra, ha a bejegyzésben van diagram vagy infografika.
2, Lista
A hasznos tippeket tartalmazó lista blogbejegyzések – mint például ez is – minden más tartalomtípusnál több linkelést kapnak, beleértve a videókat is.
3, Kutatás
A szakterületünkön végzett kutatás – ez lehet közvéleménykutatás is – garantálja a linkeléseket. Példa erre korábbi bejegyzésünk a magyar fiatalok online szokásairól, a Be Social eredményeit mi is örömmel linkeltük, hiszen sok ügyfelünknek hasznos lehet.
4, Mélyreható elemzés
Egy sokezer karakteres, az adott témában minden tudnivalót, trendet, statisztikát és tippet tartalmazó blogbejegyzés évekig hozhat sok linkelést, főként, ha minden esztendőben aktualitásokkal frissítjük.
5, Kommentelés
Ha felkerült a honlapunkra egy blogbejegyzés, érdemes a kulcsszavaira keresve hasonló posztokat keresni, és kommentben linkelni a tartalmunkat. Persze nem úgy, mintha spam robotok lennénk! Csak érdemi hozzászólással együtt linkeljünk, például hívjuk fel a figyelmet, hogy a poszt egy bizonyos megállapításához hasznos kiegészítést tartalmaz a szövegünk.
6, Szakmai csoportok
Bármiről írunk a weboldalon, biztosak lehetünk benne: az adott témának van fóruma, facebookos és linkedines csoportja, egyéb online közössége. Nyugodtan osszuk meg releváns bejegyzésünket ott, ahol ezt szabadon lehet, vagy már mi is tagok vagyunk.
7, Linkcsere
Mi a helyzet akkor, ha egy adott témában nekünk is van egy remek blogbejegyzésünk, és valaki másnak is? Nem irigykedni vagy bosszankodni kell, hanem felkeresni a másik honlap gazdáját és linkcserét ajánlani. Ha ő kiegészíti a szövegét hozzánk linkelve, akkor mi is linkeljük az ő posztját. Mindenki jól jár!
8, Linkkérés a vizuális tartalomért
Ha készítünk egy infografikát vagy diagramot, és mások hivatkozás nélkül használják, keressük meg őket. Ne kritikával, csak udvariasan kérjük meg az adminokat, hogy az illusztráció alatt jelezzék a forrást, és linkeljenek is rá. Nagy valószínűséggel megteszik, hiszen semmibe nem kerül nekik, de érezni fogják, hogy így fair.
9, Dicsérő linkelés
Ha sok hasznos linket mentettünk el az anyaggyűjtés során, tartsuk meg őket, további hasznot is hozhatnak. Külön posztot írhatunk arról, hogy a témában melyek a legjobb írások, tele linkeléssel az összes tartalomra. Minél több honlapra linkelünk, annál nagyobb az esélye, hogy közülük néhány később a mi weboldalunkat is linkel majd – feltéve ha a szerkesztői szintén hasznos találták a tartalmainkat. Hogy ne kerülje el figyelmüket a dicsérő linkelés, e-mailben érdemes elküldeni a posztot minden érintettnek.