« Vissza

Google algoritmusok

SEO

A Google keresési találatokat sorba rendező algoritmusán az elmúlt években rengeteg változást hajtottak végre. Általában minden évben egy-egy nagyobb csomagba gyűjtik a változtatásokat, amik alapjaiban szokták megváltoztatni a honlapszerkesztési technikákat, illetve a keresőoptimalizálást. 2011-ben a Panda, 2012-ben a Penguin, 2013-ban pedig a Hummingbird frissítés hozta el a nagy változásokat.

  • Google Panda
    Google Panda
    Google Panda

A Google Panda 2011 februárjában került bevezetésre. A változtatás fő célja az volt, hogy a keresési találatok között hátra sorolják az alacsony minőségű, kevés érdemi tartalommal bíró honlapokat, és a minőségi információt nyújtó oldalak kerüljenek a találatok elejére. Általánosságban a változtatással a hírportálok és a közösségi oldalak kerültek előnybe, és a nagy mennyiségű reklámot tartalmazó oldalak lejjebb csúsztak. Az algoritmus változtatásainak alapját egy kutatás adta, amelyben a Google tesztelői több ezer weboldalat pontoztak a minőség, a dizájn, a megbízhatóság, a sebesség, illetve a visszalátogatások tekintetében. Ezután a Panda algoritmus a hasonlóságokat keresett a magas illetve az alacsony minőségű honlapok között azért, hogy ezek a hasonlóságok alapjául szolgálhassanak a rangsorolásnak. A legnagyobb újítása a Pandának az volt, hogy a honlap különböző aloldalai helyett, az egész honlapot értékelte.

  • Google Penguin

A Google Penguin 2012 áprilisában került be a keresési algoritmusok közé. A frissítés fő célja az volt, hogy azokat az oldalakat, amelyek a Google Webmester útmutatójában foglaltakkal szemben álló keresőoptimalizálási technikákat alkalmaznak, hátrébb kerüljenek a keresési találatok között. Ezek a technikák leginkább olyan tevékenységek, amelyek spamre építenek. A Penguin frissítés is követi a Google egyik legfőbb célkitűzését, mégpedig a minőségi internetes tartalmak térnyerését. Általánosságban azok a honlapok kerültek a leginkább hátrébb, amelyek indokolatlanul sok linket helyeztek el különböző internetes felületeken, amelyeknek a legtöbbször nem volt releváns kapcsolata a honlappal.

  • Google Hummingbird
    Google Hummingbird
    Google Hummingbird

A Google Hummingbird algoritmusa 2013 szeptembere óta aktív. A Google a 15. születésnapjára egyféle ajándéknak szánta a Google-t használók számára, amelynek a legfontosabb feladata a kereső és a felhasználók közötti kapcsolat még emberibbé tétele, illetve a feltett kérdésekre adandó minél pontosabb válasz lenne. Az elmúlt év frissítései közül a Hummingbird, vagyis a Kolibri a legnagyobb horderejű, a Google szerint 2001 óta nem volt ekkora változás a keresőmotor működésében. A legfontosabb újítás az, hogy a kereső már nem beírt kulcsszavakat elemez, hanem megpróbálja értelmezni a beírt kérdést. A tapasztalatok szerint nagyjából a keresések 90%-át érintette a frissítés, legnagyobb hatással pedig értelemszerűen a hosszú, összetett kérdésekre volt, hiszen ezekre lehet pontosabb választ adni. Összességében a Kolibri frissítés után továbbra is a minőségi tartalomra kell koncentrálni, a honlapokat, illetve a tartalmakat pedig úgy kell szerkeszteni, mintha kérdésekre akarnánk választ adni, hiszen a Google is ebbe az irányba fog elmozdulni.

Kapcsolódó cikkek