Már több mint 7 milliárd ember használ mobil eszközöket (okostelefon, tablet, okosóra, stb.). Ami ennél is fontosabb statisztika, hogy az internetes keresések 60 százaléka mobil eszközökön történik. A Google-nél már jó ideje működik a “mobile first” indexálási modell, amellyel a keresőmotor algoritmusa inkább a weboldalak mobil verzióját rangsorolja. Ha tehát a honlap nincs optimalizálva a mobilos keresésekre, akkor rengeteg látogatástól esik el. Épp ezért fontos tisztában lenni azzal, hogy mi is az a mobil SEO és hogyan lehet kihasználni az erejét – ezt mutatjuk be Neil Patel szakértői blogbejegyzése alapján.
Mi a mobil SEO?
A mobil SEO a keresőoptimalizálásnak az a típusa, amely a mobil eszközökön történő megjelenést tökéletesíti. A weboldalak olyan strukturálása, amely a reszponzív dizájntól kezdve az oldalsebesség gyorsításán át a felhasználói élményig mindent a mobilos felhasználásra optimalizál.
Mi kell a mobil SEO-hoz?
Az alábbi lépések feltétlenül szükségesek a mobilos keresőoptimalizáláshoz:
Reszponzív dizájn
Egy modern honlapot már csak reszponzív dizájnnal érdemes készíteni, vagyis úgy, hogy az oldal megjelenése alkalmazkodjon a weboldalt megjelenítő eszköz méreteihez. A legegyszerűbb példa erre: az elemek méretét a HTML-kódban nem pixelben kell megadni, hanem a 100% jelöléssel, így bármekkora is az eszköz képernyője, pontosan azt fogja betölteni.
Oldaltérkép
Egy korábbi cikkünkben a honlap láthatatlan lelkeként mutattuk be az oldaltérképet, hiszen a felhasználók nem találkoznak vele, viszont a keresőmotorok ezzel látják át könnyen és gyorsan a honlap struktúráját és tartalmát.
Flash helyett HTML5
Az Adobe Flasht használó weboldalak ideje lejárt. Ha valamilyen egyedi animációt akarunk megjeleníteni a honlapon, akkor a HTML5 a megfelelő választás, ugyanis így mobilra is optimalizálja a megjelenést és a betöltési sebességet. Utóbbit különösen figyelik a keresőmotorok, így a HTML5 azért is jó választás, mert a multimédiás tartalmakhoz nincs szükség honlapot lassító bővítményekre.
Felhasználói élmény
Egy honlap egészen más felhasználói élményt biztosít számítógépen, mint mobilon – utóbbihoz is kell alkalmazkodni. Ezért érdemes például növelni a betűk méretét, hogy kisebb képernyőn is könnyen olvashatók legyenek a szövegek. Az üres helyek méretét és gyakoriságát is érdemes megfontolni, hogy mobilon is szellős, könnyen átlátható legyen a honlap tartalma. Például lehetőség szerint érdemes rövidíteni a bekezdések hosszát. A menürendszernek is egyszerűnek, könnyen kezelhetőnek kell lennie, kizárólag olyan linkekkel, amelyek feltétlenül szükségesek.
Betöltési sebesség
Minden eszközön elvárás a keresőmotoroktól, hogy gyorsan töltsön be a honlap, de a mobilos keresések esetében ez hatványozottan igaz. A WordPress-weboldalak kapcsán ehhez több fontos tippel is szolgálunk ebben a cikkben.
Képek tömörítése
A gyors betöltés kulcsa a képek és grafikai elemek tömörítése, ehhez ide kattintva külön is segítséget nyújtunk.
Title tag és meta leírás rövidítése
A meta leírások tökéletesítéséhez adtunk már tanácsokat, de egy dolgot még érdemes hozzátenni: bár lehet akár 150 karakteres is, egyre több honlapnál inkább maximum 100 karakteres a szöveg, hogy mobil eszközökön is biztosan megjelenjen. A Title Tag kapcsán is hasonló a helyzet, itt maximum 50-60 karaktert javasolnak a SEO-szakértők.