« Vissza

Kulcsszavak elhelyezése

SEO

Kulcsszavak

A kulcsszavak a keresőoptimalizálás egyik fő elemei. Jól kell tudnunk kiválasztani a kulcsszavakat és megfelelően kell tudnunk alkalmazni őket mind az Onsite SEO-t, mind az Offsite SEO-t tekintve. Csak így lehetünk eredményesek.

Kulcsszóválasztáshoz ismernünk kell a fogyasztóinkat, olvasóinkat és tudnunk kell az ő fejükkel gondolkodni. Azokat a szavakat, kifejezéseket kell beépítenünk a tartalmainkba, amelyekre ők egy adott témában kíváncsiak lehetnek, rákereshetnek. Ezeknek az összegyűjtése, értékelése és folyamatos frissítése nem egyszerű feladat, de a cél érdekében nem elhanyagolható.

A kulcsszavaknak tehát két szempontól is fontos szerepük van. Fogyasztói oldalról és a keresőoptimalizálás szempontjából egyaránt, hiszen nem csak a látogatóink kereséseit kell figyelembe vennünk, hanem többek között ezek a kulcsszavak alapján értékeli és rangsorolja a Google a weboldalakat. Azaz megfelelő használatuk segítségünkre lehet abban, hogy előrébb kerüljünk a keresőben, ezáltal többen kattintsanak a weboldalunkra.

Hol érdemes ezeket a kulcsszavakat használni?

Tulajdonképpen mindenhol. Lássunk néhány példát arra, hogy a saját oldalunkon, vagyis az onsite SEO keretében, hol érdemes a kulcsszavakat megjeleníteni.

Title tag

A title tag tájékoztatja az olvasókat és a keresőmotorokat is az oldal tartalmáról. Éppen ezért is fontos, hogy használjunk benne olyan szavakat, melyek az adott témában relevánsak. Azaz lehetőség szerint helyezzünk el kulcsszavakat a title tagben, ha tehetjük; a legfontosabb kulcsszót rögtön az elején, a többit később.

Meta description

A keresési találati listán, a honlapunk title tag-je alatt –ha a Google is jónak látja– szerepel a meta leírás. Célja, hogy néhány mondatban jellemezze az oldal tartalmát. Ez egy konkrét marketing üzenet, mellyel az a célunk, hogy ha egy adott témában keresnek az emberek, akkor ezzel a néhány sorral próbáljuk megfogni őket és elérni azt, hogy a mi oldalunkat válasszák. Továbbá a keresők számára is jelezzük, hogy miről szól az adott oldal. Ezért is lényeges, hogy itt is használjunk releváns kulcsszavakat. Egyrészt a látogatók sokkal szívesebben kattintanak egy olyan oldalra, amiben megtalálják azokat a kifejezéseket, amelyeket valójában keresnek, másrészt pedig a keresőrobotoknak is könnyebb dolga lesz, ha jól fogalmazzuk meg az oldal leírását.

Bekezdés címek

Természetesen a bekezdés címekről sem szabad megfeledkeznünk. Abból induljunk ki, hogy az emberek sajnos nem szeretnek sokat olvasni, ezáltal gyakran csak végig pörgetik az oldalt és a bekezdések címei alapján döntik el, hogy érdemes-e még az oldalon maradniuk, vagy sem. 

URL

Ne felejtsük el az URL-ekben sem a kulcsszavak elhelyezését! 

Ezek az olvasók szempontjából azért hasznosak, mert utalnak a céloldal tartalmára, tehát kattintás előtt is egyértelműen jelzi az ügyfeleknek, hogy hova fognak jutni, ha rákattintanak az adott hivatkozásra. Mindeközben keresőoptimalizálási szempontból is jót teszünk vele.

Link horgonyszövegek

A horgonyszöveg az a szövegrészlet, amelyre kattintva egy URL-re irányít minket a böngésző. Vagyis ez maga a kattintható szöveg. Ezt a szót, kifejezést úgy kell megválasztanunk, hogy utaljon az oldal tartalmára, amelyre a link vezet, miközben lehetőség szerint kulcsszót is tartalmazzon.

ALT text

Az alt text tulajdonképpen a képek leírása, melyeket az oldalunkon, cikkeinkben használunk. Használatuk azért elengedhetetlen, mivel a keresők általában önmagunkban nem tudják értelmezni a képeket és az alt text alapján képesek ezeket beazonosítani és rangsorolni. Tehát az alt texteknek –kulcsszavak segítségével– utalniuk kell arra, hogy mi van a képen.

Tartalom

Természetesen célszerű a tartalmunkba is minél többször belefoglalni azokat a bizonyos szavakat és kifejezéseket, amelyek számunkra fontosak, de vigyázzunk, hogy ne is vigyük túlzásba őket.

Amennyire fontos ezeknek a kulcsszavaknak a használata, annyira fontos az is, hogy nem szabad túlzásokba esni. Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy első a minőség és az, hogy igényes tartalmat készítsünk. Egy kulcsszavakkal telezsúfolt, már-már értelmetlen szöveg sem a látogatóink, sem pedig a keresőrobotok „szemében” nem fog értéket képviselni. Sőt a Google szempontjából büntetendő is a kulcsszóhalmozás. Ilyen módon ne próbáljunk meg előrébb kerülni a keresőben, mert több kárt fogunk vele tenni, mint hasznot.

Ha nem illik a szövegbe az adott kifejezés, vagy szó, akkor csak azért ne tegyük bele, mert így nagyobb eséllyel kattintanak majd ránk. Amennyiben megpróbálunk arra összpontosítani, hogy minél több értéket és hasznos ismeretet, tanácsot átadó tartalmat írjunk az adott témában, akkor valószínűleg olyan mennyiségű kulcsszót fogunk használni, mely elegendő, de nem esünk túlzásokba sem.

 

Kapcsolódó cikkek