« Vissza

Most már tényleg kihagyhatatlan a TikTok

Online marketing

Az online marketing terén mérföldkőhöz érkeztünk 2022-ben: a TikTok ugyanolyan kihagyhatatlan platform lett, mint a Facebook és az Instagram. A közösségi platformok világát pár év alatt teljesen felforgatta a videómegosztó alkalmazás, ezt támasztják alá a kínai app egyre impresszívebb statisztikái. A legfontosabb adatokat egy csokorba gyűjtöttük, hogy most már senkinek se legyen kérdés: el kell kezdeni használni a TikTok-ot!

 

  • A TikTok már több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Ezt a mérföldkövet a Facebook és a YouTube nyolc év alatt érte el, a TikToknak öt év alatt sikerült.

 

  • A felhasználók 90 százaléka naponta megnyitja az alkalmazást.

 

  • Az elemzők várakozásai szerint 2022 végére már több mint 1,5 milliárd aktív felhasználója lesz az alkalmazásnak.

 

  • A koronavírus-járvány 2020-as kitörése óta a legtöbbször letöltött alkalmazás.

 

  • A Sensor Tower jelentése szerint a TikTok mindössze az ötödik olyan app, amely nem a játék kategóriába tartozik és így is átlépte a 3 milliárd letöltést. Ezt eddig kizárólag olyan alkalmazások tudták elérni, amelyek a Facebookhoz (Meta) tartoznak.

 

  • A TikTok a hatodik legnépszerűbb közösségi platform, csak a Facebook, a YouTube, a WhatsApp, az Instagram és a WeChat előzi meg.

 

  • A felhasználók 84 százaléka – saját bevallása szerint – azért használja a TikTokot, hogy új dolgokat tanuljon és fedezzen fel.

 

  • A TikTok felhasználói körében 50 százalékkal nagyobb az esély, hogy egy videót látva rögtön megrendeljenek egy bemutatott terméket, mint a többi közösségi oldalon. Az AppAnnie felmérése szerint a TikTok generálja a legtöbb költést a közösségi platformok között, megelőzve a YouTube-ot és a Tindert is.

 

  • A Hootsuite kutatása szerint a 18-34 évesek korosztálya havi szinten átlagosan 8 közösségi platformot használ. A TikTok felhasználói körében a Facebook, az Instagram és a YouTube a legnépszerűbb.

 

  • Az eMarketer felmérése alapján az Egyesült Államokban a Z generáció (1997 és 2012 között született emberek) körében a TikTok már az Instagramnál is népszerűbb.

 

  • A TikTokon közzétett hirdetések a világ felnőtt internetezőinek 17,9 százalékát éri el. A Z generáció körében 25 százalékos ez az arány.

 

  • A TikTok felhasználóinak többsége nő, egész pontosan az 58,8 százalékuk.

 

  • A Hootsuite kutatása szerint az androidos felhasználók havonta több mint 19 órát töltenek a TikTokon.

 

  • Minden alkalommal, amikor megnyitják a TikTokot, a felhasználók átlagosan közel 11 percet töltenek az alkalmazáson. Ez elképesztő statisztika, hiszen a Pinterest alig több mint 5 perces eredménnyel a második helyezett ezen a listán.

 

  • Már több mint 400 zeneszám felhasználásával értek el legalább 1 milliárdos nézettséget a TikTok-videók.

 

  • A Hootsuite 2022-es felmésében a cégek 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a TikTok kapcsán megfogalmazott üzleti célokat elérik – egy évvel korábban még csak 3 százalékos volt ez az arány. Mindeközben a Facebook 25, az Instagram pedig 40 százalékkal esett vissza ebben a felmérésben!

Kapcsolódó cikkek