Mikor elérhető a technikai támogatás?

Ha hosszú órákat akar a honlapon dolgozni munkaidő után vagy akár hétvégén is, akkor biztosnak kell lennie abban, hogy az ügyfélszolgálat ugyanúgy elérhető, mint munkaidőben. Fontos, hogy ne csak egy automatikus e-mail legyen a reakció a szolgáltató részéről, hanem a probléma tényleges kezelése. Nézze meg, hogy mit mond a szolgáltató, aztán tesztelje le saját maga. Próbáljon meg felmenni élő-chatre szombaton vagy telefonáljon be valamelyik este! Ha a cég minőségi szolgáltatást kínál, akkor képes lesz felnőni saját ígéreteihez.

Milyen szintű a biztonság?

A szolgáltatónak van saját adatközpontja vagy mástól bérli azt? Bármi is a helyzet, rá kell kérdezni arra is, hogy a szerverek 24 órás megfigyelés alatt vannak-e. Áramszünet esetén rendelkeznek-e tartalék áramforrással? Az adatai biztonságban vannak? Van-e tűzfal? Megfelelő biztonság nélkül az egész szolgáltatás értéktelen.

Megtarthatom-e a domain nevet?

Fontos része a honlap elindításának a domain név kiválasztása. Ennek mindenekelőtt könnyen megjegyezhetőnek kell lennie. Ha talált olyat, ami tetszik Önnek és elérhető, akkor biztosnak kell lennie abban, hogy akkor is továbbviheti magával, ha egyszer szolgáltatót vált.

Milyen az a szerződés, amit aláíratnak Önnel?

A legfontosabb, hogy tisztában legyen azzal, mik a lehetőségei, ha fel akarja bontani a szerződést és ez milyen esetekben lehetséges. Van-e pénz-visszatérítési garancia, és ha igen, akkor hány napra vonatkozik? Súlyos összeget kell kifizetnie, ha nem elégedett a szolgáltatással és fel akarja bontani a szerződést?

Mekkora tárhelyet és sávszélességet kínálnak?

A legtöbb top webhosting szolgáltató korlátlan sávszélességet és tárhelyet ígér, ami nyilván nagyon csalogatóan hangzik, de valójában teljesen felesleges, mivel egy átlagos honlap 50 MB tárhelyet használ, 100 MB segítségével pedig már egészségesen lehet növekedni. Ennél több csak akkor kell, ha arra számítunk, hogy a honlap különösen nagy forgalmat fog generálni.

Milyen eszközök érhetők el?

Bár rengeteg olyan nyílt forráskódú software van, ami minőségben sem hagy maga után kívánni valót, de mégis könnyebb az élet, ha a szolgáltató profi eszközöket biztosít. Egy magára valamit is adó szolgáltató meg fogja adni azokat az eszközöket, amik szükségesek ahhoz, hogy felépítse, növelje és fenntartsa a honlapját. Bizonyosodjon meg afelől, hogy a vezérlőpult könnyen használható (ha elérhető, akkor nézzen meg róla egy demót), és hogy támogatja azokat a multi-médiás vagy e-kereskedelmi funkciókat, amikre most van szüksége, vagy szüksége lehet a jövőben.

Van-e valamilyen plusz költség?

Derítse ki, hogy felszámolnak-e plusz költséget olyanokért, mint például a telepítés, a karbantartás, e-kereskedelem, extra e-mail vagy technikai támogatás. A szolgáltatók nagy része nyílt kártyákkal játszik e tekintetben, de ha a kinézett szolgáltató nem fárasztja magát az őszinteséggel, akkor legalább megkönnyítette a döntést.