Az egyik leghatékonyabb és legnagyobb bevételt hozó lehetőség egy honlap tulajdonosa számára a reklámfelület-bérbeadás. Sokan tartják a legegyszerűbb megoldásnak, hiszen technikailag valóban nincsen szükség szerkesztésre, különösebb odafigyelésre, ha egyszer már kihelyeztük a hirdetést az oldalunkra; azonban – természetesen – a siker mértéke ebben az esetben is attól függ, mennyi energiát fordítunk arra, hogy ezzel foglalkozunk. Ugyanis nyílt titok, hogy az emberek nem kifejezetten kedvelik a reklámokat, és ha a honlapunkon egy oda nem illő, megbízhatatlan cég termékeit hirdetjük, az ránk is rossz fényt vet, sőt az is megeshet, hogy olvasóink elpártolnak tőlünk.
De mi is pontosan a kihívás a honlapunkon történő hirdetésben? Egyrészt észben kell tartanunk, hogy két különböző csoportnak kell megfelelnünk: az oldalunk látogatói számára, illetve a cégek számára is vonzónak kell tűnnünk. Előnyt élvezel a vállalatok szemében, ha a honlapodat bizonyos érdeklődésű emberek olvassák, és a hirdető cég ezáltal ki tud használni akár egy olyan gazdasági rést, elérni egy olyan közönséget, akik számára valóban érdemes reklámozni a terméket. Ilyen például egy kertészeti oldal és egy virágkertészet szimbiózisa. Ezen felül biztosítanod kell a megfelelő, szem előtt lévő helyet a hirdetések számára. Vannak különböző kutatások arra, hogy az emberek egy honlap melyik részeire tekintenek leggyakrabban, ezzel pedig differenciálhatod az árazást, valamint te is képes vagy biztosítani magyarázatot az árak eltérésének okára, ha ilyen kutatásokkal támasztod alá az érveidet különböző kísérletek prezentálásával.
Léteznek különböző cégek, akik bizonyos partnerprogramokat hirdetnek meg, ez pedig a honlapok tulajdonosai számára azért is határozottan kedvező, mert állandó üzlettársra lelnek az adott vállalatban. Ebben az esetben részesedést kapsz mindazon eladott termékekből származó bevételből, amelyek az oldalad révén kerültek megvásárlásra.
Szintén gyakran találkozni a Google AdSense által generált reklámokkal. Többek között azért is nagyon kedvelt, mert ingyenesen lehet csatlakozni az oldalhoz. A Google ebben az esetben felméri a célközönségedet, és annak megfelelő reklámokkal látja el a honlapodat, bevételt pedig a kattintások számával tudsz szerezni. Ebben az esetben az „Ads by Google” felirat fog szerepelni a hirdetődoboz sarkában, de ezen kívül hasonlóan néz ki, mint egy szokásos hirdetés. Arra azonban oda kell figyelni, hogy a Google AdSense nem minden honlapon működik, így előtte feltétlen utána kell járni, hogy működőképes hirdetéseket raksz-e ki a honlapodra.
Emellett természetesen arra is van lehetőséged, hogy személyesen felvedd a kapcsolatot egy általad választott céggel, amennyiben úgy gondolod, hogy az oldaladon az ő célközönségét érné el és eredményesen tudnátok együtt dolgozni. Ebben az esetben kivételesen fontos, hogy megbízz a cégben, valamint neked is jó hírneved legyen, hiszen mindenki számára egy jó üzleti kapcsolat lesz a cél.
Amennyiben blogot vezetsz, van egy jó hírünk számodra. Léteznek külön blogokra készült hirdetőprogramok! Ilyenek a BlogAds és az AdBrite, viszont ők szelektálják az oldalakat, tehát elengedhetetlen a magas olvasószám ahhoz, hogy kiválasszanak.
Összességében remek megoldás és aránylag megbízható bevételkereset a reklámfelület-bérbeadás, azonban sok kísérletezést, marketingtevékenységet és a visszajelzések elemzését kívánja, hogy valóban mindent kihozz a honlapod adta lehetőségekből.