WordPress webtárhely csomagjaink
A lehetőségek részletei megtekinthetők videó formájában is, lentebb pedig a részletes leírást találja:
Az online bevételszerzésnek annyi módja van már, mint égen a csillag. Azt hihetnénk, hogy igazán stabil és komoly bevételt csak az influenszerek tudnak elérni, ők is csak az Instagramon, a TikTokon, a Twitchen és a YouTube-on. Pedig egy blog is képes kiszámítható összeget hozni a bankszámlánkra. Ehhez pedig elég egy domain, egy WordPress Tárhely és egy WordPress-téma. Na és persze rendszeres, minőségi, népszerű tartalom is. Hogy miként lehet pénzre váltani a blogbejegyzéseket? Ezt a kérdést járjuk körbe az OptinMonster segítségével.
Alapvetően két módja van egy blog monetizálásának: konkrétan a blogbejegyzések látogatottságát váltjuk pénzre, vagy a blog köré épített közönség erejét használjuk ki. Egyszerre mindkét taktika is működhet.
1. Google AdSense
A látogatottságból egyszerűbb kiindulni, hiszen ehhez elég a Google AdSense használata. Automatikusan helyezhetünk el a látogatók számára releváns, személyre szabott hirdetéseket, a kattintások és megjelenések után pedig pénzt kapunk. A szolgáltatás oldalán végig is vezetnek minket az ehhez szükséges lépéseken.
2. Partneri együttműködés
Mi magunk is keríthetünk hirdetőt a blog számára. Ehhez egy partneri együttműködést érdemes kialakítani, amely keretében egy ún. affiliate linket helyezünk el a blogon.
Ez a link egy speciális kódot tartalmaz, amellyel a hirdető méri, hogy a blogunkról milyen látogatottság érkezett és milyen konverziót ért el, a statisztika és az előzetes megállapodás alapján pedig fizet az együttműködésért.
Akkor igazán eredményes és hiteles ez a megoldás, ha valóban használtuk is az így hirdetett terméket vagy szolgáltatást, és erről őszinte véleményt írunk. Nem feltétlenül kell csak erről szólnia a blogbejegyzésnek, lehet az egyik pontja is egy toplista cikknek.
3. Ebook
Amennyiben szakértői blogot vezetünk, megfontolandó, hogy egy-egy fontos témát nem alapos bejegyzéssel járjunk körbe, hanem megvásárolható ebook formájában jelentetjük meg.
Közvetett bevételi forrás lehet, ha az ebookot “ingyen” kináljuk, csak a hírlevelünkre való feliratkozást kérjük cserébe, és majd a hírlevélben küldünk bevételt generáló ajánlatokat.
4. Online kurzus
Szintén a szakértői blogokra jellemző, hogy a csak fizetés ellenében elérhető bejegyzésekkel online kurzusokat hoznak létre.
5. Fizetőfal
Paywall, vagyis fizetőfal – ez a kifejezés egyre ismertebb, hiszen már Magyarországon is több népszerű híroldal teljesen vagy részlegesen e mögé helyezi a tartalmait. A cikkek eléréshez egy blogon is kérhetünk előfizetést.
6. Szponzorált tartalom
Egy blogbejegyzés is működhet úgy, mint egy influenszer fizetett Instagram-posztja. Ugyanúgy lehet pénzt kérni cégektől egy-egy írásért, amelynek középpontjában a termékük vagy szolgáltatás áll.
Persze az átlagos látogatottságunk mellett az is dönthet az elérhető jövedelem nagyságáról, hogy milyen ötletünk van a bejegyzéshez. Ha csak egy informatív, de unalmas cikkel tudunk szolgálni, inkább PR-cikkre fogják költeni a pénzt. Kell egy kreatív körítés, amely egyedivé teszi az anyagot, illetve illik a blog stílusához és közönségéhez.