A Pinterest lassan félmilliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet, ebből több mint egymillió magyar. A 20-as és 30-as éveiben járó nők körében kiugró a népszerűsége, ilyen célközönséggel kihagyhatatlan a használata. Óriási potenciál van tehát a közösségi oldalban, de egy webshop ebből hogyan profitálhat? Íme néhány fontos tanács azoknak, akik a Pinterestről is számottevő forgalmat terelnének a honlapjukra.
Ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a social media feltörekvő csillagából, fontos tudni, miért és hogyan használják az emberek. A kutatások szerint például a felhasználók 85 százaléka a Pinteresten nézelődik először, ha új, jellemzően kreatív projektbe kezd – bármiről is legyen szó a lakás felújításától a ruhatár frissítésén és a lakodalom megtervezésén keresztül egy új hobbi kereséséig.
A cél tehát az ötletgyűjtés, ha pedig valami inspirálót találnak a felhasználók, akkor elmentik a megfelelő gyűjteményükbe. Itt jön az első lépés: linkkel segítsük az érdeklődőket, hogy lássa, hol lehet beszerezni az adott terméket, illetve további tippekkel csábító blogbejegyzésre is érdemes a webshop felé terelni a látogatókat.
A Pinteresten nem arra kell hajtani, hogy minél több követőnk legyen! Csak a saját termékkategóriánkban érdekes és hasznos ötleteket kell megosztanunk. Az érdeklődési körön alapuló algoritmus végzi a dolgát, a potenciális vásárlók elé teszi a bejegyzéseinket.
A posztok kapcsán érdemes pár szabályhoz tartani magunkat:
– Csak profi fotókat használjunk, átlagos minőségű képekkel nem lehet labdába rúgni a Pinteresten!
– A képek ideális mérete 738 x 1102 pixel.
– A fotók leírásában a cím legyen leíró jellegű, a megfelelő kulcsszavakkal ellátva könnyen értelmezhető és kereshető!
– A SEO-szempontokat tehát figyelembe kell venni, így a leírásra is ügyeljünk, itt meg kell adni a fontos és pontos információkat.
– A Pinterest is tudja, hogy mi a tartalomkészítők célja, így külön rubrikában lehet linket megadni a fotókon szereplő termékekhez. Ezt sose hagyjuk ki, webshopra vezető link nélkül nem is érdemes posztolni! Figyeljünk rá, hogy ez ne csak egy általános link legyen, amely a honlapunk főoldalára vezet: a konkrét termék, kategória, szolgáltatás vagy blogbejegyzés linkjét adjuk meg!
– Témánként rendszerezzük a bejegyzéseket – így könnyebben találnak ránk, és egy helyen minden olyan ötletet összegyűjthetünk, amely vásárlást hozhat.
– Érdemes kerülni az Instagramon trendi, négyzet alakú fotók használatát, itt ugyanis minél hosszabb/magasabb egy kép, annál nagyobb eséllyel ragadja meg a figyelmet. Az egyszerűen használható grafikai oldalak (pl.: Canva, PicMonkey, Crello, Adobe Spark) rendelkeznek a megfelelő Pinterest sablonokkal, így nem jelenthet gondot alkalmazkodni ehhez a trendhez.
– A hosszúkás képek hatása tehát nagyobb, épp ezért lettek népszerűek a részletes infografikák – ilyen edukatív tartalmak készítésében is gondolkodjunk, a felhasználók nagyon szeretik.