« Vissza

Miért legyen a vállalkozásodnak Pinterest-je?

Online marketing

Magyarországon rengeteg magánszemély rendelkezik Pinterest fiókkal, ugyanakkor a hazai vállalkozások elhanyagolható számban képviseltetik magukat rajta. Az oldal lehetőségekben gazdag és egyes cégek sokkal természetesebben képesek elérni a fogyasztókat itt, mint a többi közösségi platformon.

A Pinterest képekből, illetve az ezt összesítő táblákból áll. Előbbiek linkként funkcionálnak, és amennyiben rákattintunk egyre, az egy oldalra vezet minket, ahova a képi forrás tartozik. Ez leggyakrabban egy cikk, egy blogbejegyzés. A Pinterest kulcseleme az esztétika, hiszen vizuális tartalmat kapnak a felhasználók, amelyet később a saját, egyedi tábláikon is rögzíteni tudják, bármikor visszakereshetik vagy megoszthatják másokkal. Utóbbi miatt tulajdonképpen egy vállalat képes úgy terjeszteni egy terméket, népszerűsíteni a márkát, hogy valójában semmilyen hozzávetőlegesen komolyabb befektetést igénylő marketingtevékenységet sem kell folytatnia, és ennek ellenére mégis a kívánt célközönséget tudja elérni.

Természetesen van néhány buktató, illetve olyan elemek, amelyekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni. A Pinterest fiók létrehozásakor döntsük el, hogy valóban cégként vagy inkább magánszemélyként szeretnénk feltűnni rajta, hiszen utóbbit sokan jobban kedvelik abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy emberközelibb és természetesebb érzést kelt a fogyasztóban. Emellett jelentős a képek minősége is, ugyanis nyilvánvalóan senki sem nézeget szívesen pixeles, rosszul megszerkesztett fotókat.

Ahhoz, hogy minél több követőt szerezz magadnak, igyekezz kreatív névvel ellátni a tábláidat! A legtöbben csupán olyan unalmas táblákkal rendelkeznek, mint a „Ruhák”, „Autók” stb. A felhasználók figyelmét népszerű hashtagekkel vonhatod magadra, illetve a képed alatti leírás is sokat elárulhat arról, hogy érdemes lesz-e téged a továbbiakban követnie. A Pinterest egyáltalán nem kötött – és mint azt már korábban említettük – végtelenül kihasználatlan alkalmazás a cégek részéről, ebből kifolyólag pedig azt állíthatjuk, hogy nem forrta ki magát egyelőre bevett marketingtevékenység az oldalon. Ez azt jelenti, hogy egy vállakozás tulajdonképpen majdnem ugyanolyan oldallal rendelkezhet, mint egy magánszemély, kisebb eltérésekkel, ami leginkább a fogyasztókkal való kommunikációt és a képek feliratozását jelentik. A Pinterest ezen tulajdonsága pont ezért lehetővé teszi, hogy ne csak a vállalkozás képeit rögzítsd a tábláidon, hanem valójában bármit, amiről az a véleményed, hogy tetszik a célközönségednek. Ez lehet akár más felhasználó tulajdonában álló kép, vagy éppen egy vicces vagy kreatív tábla.

A legnagyobb buktató az lehet, ha vízjelet vagy árat tüntetsz fel a képeiden, hiszen így kevesebben fogják megosztani a tartalmadat. Ezen az oldalon nem az akciók fogják eladni a termékedet, hanem a képek mögött rejlő link; tehát a Pinterest valójában kattintásokat fog generálni az oldaladra.

A legnépszerűbb képek alá rendszerint kommentek is fognak érkezni, így igyekezz reagálni ezekre. A felhasználók kérdései, panaszai, sőt akár negatív kritikái is jó alapot jelenthetnek a későbbiekre nézve, ha változtatni vagy fejleszteni akarsz. Gondolj csak bele! Piackutatások helyett ingyen visszajelzéseket kaphatsz közvetlenül a saját vásárlóidtól. Sőt, akár ennél is tovább mehetsz, és kedvelheted mások pinjeit, illetve megemlíthetsz más felhasználókat (nyilvánvalóan ésszerű keretek között) a posztjaidban.

A lehetőségeidnek a Pinteresten valóban csak a kreativitásod szab határt. A Facebook az utóbbi időben rengeteget veszített a népszerűségéből, így számos cég kezdett el nyitni más platformok felé. Azt tanácsoljuk, rugaszkodj el egy kicsit Te is amennyiben rendelkezel vállalkozással, és nézz szét a világ egyik legkedveltebb közösségi oldalán, hátha tartogat számodra is valamit.

Kapcsolódó cikkek