« Vissza

Mire használható a Threads? Megéri bevetni a közösségi média üdvöskéjét?

Online marketing

 

“Az Instagram Twittere” – így emlegetik a Threads alkalmazást. Jogosan, még akkor is, ha már az utóbbit X-nek hívják. Ahogy a TikTokot lemásolták a Reels-videókkal, úgy a rövid szöveges bejegyzéseket koppintja a Threads, ami kísértetiesen hasonlít a  X-re (korábban Twitter).

 

Miért vet fel kérdéseket a Threads?

 

“Jaj, még egy közösségi oldal” – sóhajtoznak az online marketing szakemberek, méghozzá két okból. Egyrészt több felületre kell figyelni, másrészt nehéz eldönteni, hogy érdemes-e a Threadsen is posztolni, hiszen ugyanolyan mint az X, ami nem olyan népszerű Magyarországon, mint mondjuk a Facebook vagy az Instagram.

 

“Megvan vagy meglesz benne az X-faktor?” – minden szakember ezt találgatja a Threads kapcsán, most már az EU-ban is, ugyanis a GDPR-előírások teljesítése után 2023. decemberében nálunk is megjelent az alkalmazás. Viszonylag friss az élmény, zajlik a kísérletezés, még időre van szükség, hogy kiderüljön, mire képes a magyar piacon.

 

Lassan a 150 milliót is elérheti a felhasználók száma, de ennek csak töredéke jelent aktív felhasználót. Az más kérdés, hogy az utóbbi – különösen fontos – adat kapcsán folyamatos javulás mérhető, köszönhetően Elon Musk döntéseinek és kirohanásainak, amellyel felhasználókat és hirdetőket is elűz az X-ről.

 

Milyen a Threads?

 

A Threads-profil lényegében az Instagram-profil kiterjesztése. Az Instagram-profil linkeli is a Threads-profilt, de ez a link el is tüntethető a beállításokban. Instagram-profillal hozható létre a Threads-profil, de az alkalmazást enélkül is lehet használni, külső szemlélőként böngészve, így viszont nem lehet posztolni a felületen. A főoldal egy hírfolyam (“Neked”), amelyet algoritmus generál. Ha felül a Threads ikonjára kattintunk, akkor a “Követések” hírfolyam is nézhető, ahol kizárólag az általunk követett profilok posztjai jelennek meg, méghozzá időrendben.

 

Az alkalmazás alján jobbra haladva sorban jönnek a további funkciók gombjai:

 

  • keresés;
  • posztolás (szöveg mellett kép, videó és hangfájl is megosztható, illetve szavazás is indítható és hashtagek is használhatók);
  • értesítések (vagyis a “Tevékenység” menüpont, ahol a követésre javasolt profilokat is átnézhetjük);
  • a szerkeszthető Threads-profilunk.

 

A Threads tehát ugyanolyan, mint az X, egy az egyben lemásolták a korábban Twitter néven befutott közösségi oldalt.

 

Van különbség?

 

Van az X-nek néhány olyan funkciója, amely a Threadsen (még) nem elérhető, de a kulcsfontosságú funkciókat már beépítették. A legfontosabb különbséget a szólásszabadság jelenti, ugyanis az X egyre lazábban áll ehhez a kérdéshez, míg a Threads posztjait erős(ebb)en moderálják. Természetesen van 2 olyan funkció, amely a Threadsen – a felhasználók nagy örömére – nem elérhető: a reklámok és az előfizetés. Ne legyünk naivak, csak idő kérdése, hogy ezek is megjelenjenek a Threadsen, ahogy az X-en már működnek.

 

Megéri használni?

 

A magyar aktivitást látva egyelőre (2024. januárjában készül a cikk) nehéz azt hinni, hogy a Threads lesz a következő Facebook vagy Instagram, de abból nem lehet baj, ha a cégek kísérleteznek vele. A következő időszakban jöhetnek még fordulatok – például az X szappanoperába illő sorsa miatt –, és mert a rövid videóktól, az agyonfilterezett sztoriktól megcsömörlött felhasználók egyelőre lelkesek. A regisztrálás után is aktív profilok sokszor érdekes, elgondolkodtató, hasznos, vicces posztokat tesznek ki. Egy cég is megteheti ezt, és az adatokból levonhatja a tanulságokat.

Ebben a cikkünkben arról írtunk, hogy hogyan lehet követőket szerezni a Threadsen.

Kapcsolódó cikkek