Egyes becslések szerint cikkünk írásakor (2024. február) már 160 millió felett járhat a Threads havi aktív felhasználói száma, míg a lemásolt X 550 millió körül járhat. Várhatóan egyre lassul majd a növekedés, de még lehet esély arra, hogy Elon Musk platformja hosszabb távon valóban veszélyes konkurenciát kapjon.
Korábbi cikkünkben már részletesen is bemutattuk a Threads alkalmazást, illetve azt is pedzegettük, hogy marketing szempontból megéri-e bevetni. Most a Buffer szakértőinek első tapasztalatai alapján tippeket osztunk meg a minél több követő és aktivitás megszerzéséhez.
Jelezzük, hogy fent vagyunk a Threadsen
Követőnk csak akkor lesz – főként az első napokban, hetekben –, ha ismerőseink, más közösségi oldalon elért követőink tudomást szereznek róla, hogy a Threads alkalmazásban is posztolunk.
Az Instagram-profilon automatikusan megjelenik a Threads-profil linkje, de más felületeken (pl.: honlap, LinkedIn-profil, Facebook-oldal leírása, e-mail névjegye, stb.) is linkeljük, illetve egy külön posztot is megérhet ez a hír.
Találjuk meg a (réteg)témánkat
Niche, rétegtéma – a személyes vagy céges márkaépítés kapcsán is különösen fontos kifejezések ezek. Induló vállalkozóként vagy vállalkozásként egy kevésbé széles, de lelkes közönséget érintő témával lehet könnyen és gyorsan népszerűségre szert tenni, és ez a Threads felületére különösen igaz.
Címkézzünk (hashtageljünk)
A hashtagek használata minden közösségi oldalon kiemelt szerepet kap, a Threads alkalmazásban – ahol ezt címkének hívják – különösen, hiszen ezekre kattintva egy komplett fórumhoz kapcsolódhatunk az adott témában.
Legyünk hitelesek és segítőkészek
Az első tapasztalatok alapján a Threads leginkább a közösségépítésről, az őszinte és elgondolkodtató megjegyzésekről, sztorikról, beszélgetésekről szól.
Ha ilyen környezetben szeretnénk marketing szempontból is eredményesek lenni, akkor a hiteles és segítőkész posztok, kommentek hozhatnak sikereket.
Posztoljunk következetesen
A legnépszerűbb Threads-profilok naponta több bejegyzést publikálnak, így ez a felület elköteleződést igényel, érdemes sűrűn és következetesen posztolni.
Ne vigyük túlzásba magunk reklámozását
Koncentráljunk a hasznos, érdekes tartalmakra, és csak olykor-olykor posztoljunk direkt marketing céllal – az eddigi tapasztalatok szerint a “reklám” túlsúlya megbosszulja magát.
A szövegre fókuszáljunk
A közösségi média kapcsán rendre kiemeljük, hogy a videó a legfontosabb tartalom, hiszen az algoritmusok előnyben részesítik. Úgy tűnik, hogy a Threads esetében ez nem igaz, és a szöveges tartalmak kapják a legnagyobb elérést.
Használjuk ki a trendeket
A Threads közössége is felkap olykor bizonyos témákat, hashtageket (vagyis címkéket), ilyenkor érdemes beszállni a párbeszédbe, ha releváns és érdekes mondanivalónk van.
Kommenteljünk
Más közösségi oldalakon is hasznos a kommentelés, de a Threads esetében különösen, hiszen ugyanolyan értékesek a párbeszédek, mint a hagyományos bejegyzések.