A tartalommarketing annyiféle tartalomból áll, hogy egyre nehezebb eldöntenie egy cégnek, hogy mire fókuszáljon. A multinacionális cégek nyilván megengedhetik maguknak, hogy minden platformon minden formában aktívak legyenek, de egy kisebb vállalkozásnak a szűkösebb erőforrások miatt meg kell válogatnia az online eszközöket. A Marketing Insider Group ehhez a döntéshez adott néhány kapaszkodót.
Milyen tartalomtípusokban gondolkodhatunk?
- Blog
- Videó
- Fotó
- Infografika
- Szöveges bejegyzés
- Podcast
- Hírlevél
- Online előadás
- Prezentáció
- E-könyv
- Esettanulmány
- Sajtóanyag
- Interjú
- (felsorolni is nehéz lenne az összeset, de a főbb típusok szerepelnek a listán)
Mi alapján döntsünk?
Rengeteg szempont érvényesíthető. Például a videós tartalmakat minden közösségi oldal algoritmusa komoly előnyben részesíti, viszont az előállításuk – profi minőségben – drága és időigényes. Meg kell találni, hogy a lehetőségekhez és a célokhoz mi passzol. Ehhez fel kell tenni magunknak néhány kérdést.
- A célközönségünk inkább olvasna vagy videót nézne?
- Milyen típusú információt akarunk megosztani? (pl.: a statisztikákat infografikákba érdemes csomagolni, a “hogyan” tartalmaknál pedig a videók a népszerűek, de az írásos forma is hatékony)
- Milyen anyagi keretünk és mennyi időnk van a tartalomgyártásra?
- Ki kell szerveznünk a hozzánk illő tartalmat, vagy egy kollégánk el tudja készíteni?
Mi a cél?
Szórakoztatni akarunk? Ez esetben a virális videók, kvízek, játékok, kihívások a legjobb tartalmak, és ehhez kell választani tartalomtípust.
Edukálni szeretnénk? Ez esetben infografikák, sajtóanyagok, e-könyvek és blogbejegyzések kerülhetnek fókuszba!
Inspiráció a cél? Ez esetben az eseményekhez és közösségi élményekhez igazodva választhatunk tartalomtípust, a célközönség fogyasztási szokásai alapján. A közösségi oldalakon ne feledkezzünk meg a motiváló idézetekről és történetekről!
A vásárlás ösztönzése áll mindenek felett? Ez esetben a termékelőnyök hangsúlyozása a fontos, lehetőleg minél több platformon, különösen ügyelve a videós tartalmakra.
B2B vagy B2C?
Van néhány statisztika arról, hogy a B2B és a B2C cégeknek milyen tartalomtípusok jönnek be legjobban. Érdekes módon mindkét esetben ugyanazok a dobogósok a listán, és ugyanolyan sorrendben: közösségi média posztok, hírlevél, blog.
A B2C-szektor számára ezután a fotók és illusztrációk következnek, majd a videók és az infografikák. A B2B-cégeknél az esettanulmányok, a videók, illetve a személyes és online prezentációk emelkednek még ki.
Piackutatás
Ha biztosra akarunk menni, akkor piackutatást végzünk, az eredmények alapján pedig egyes szempontok szerint (pl.: demográfiai adatok) egyes csoportokat más-más tartalomtípussal célzunk, ami hirdetésekkel még könnyen meg is valósítható.
Kutatni kell, hogy a célközönség mit szokott megosztani, milyen tartalomtípusok aktiválják őket a közösségi médiában, hol szörföznek a neten és milyen alkalmazásokat használnak.