« Vissza

Milyen típusú tartalomra van szüksége a cégednek?

Online marketing

A tartalommarketing annyiféle tartalomból áll, hogy egyre nehezebb eldöntenie egy cégnek, hogy mire fókuszáljon. A multinacionális cégek nyilván megengedhetik maguknak, hogy minden platformon minden formában aktívak legyenek, de egy kisebb vállalkozásnak a szűkösebb erőforrások miatt meg kell válogatnia az online eszközöket. A Marketing Insider Group ehhez a döntéshez adott néhány kapaszkodót.

 

Milyen tartalomtípusokban gondolkodhatunk?

 

  • Blog
  • Videó
  • Fotó
  • Infografika
  • Szöveges bejegyzés
  • Podcast
  • Hírlevél
  • Online előadás
  • Prezentáció
  • E-könyv
  • Esettanulmány
  • Sajtóanyag
  • Interjú
  • (felsorolni is nehéz lenne az összeset, de a főbb típusok szerepelnek a listán)

 

Mi alapján döntsünk?

 

Rengeteg szempont érvényesíthető. Például a videós tartalmakat minden közösségi oldal algoritmusa komoly előnyben részesíti, viszont az előállításuk – profi minőségben – drága és időigényes. Meg kell találni, hogy a lehetőségekhez és a célokhoz mi passzol. Ehhez fel kell tenni magunknak néhány kérdést.

 

  • A célközönségünk inkább olvasna vagy videót nézne?
  • Milyen típusú információt akarunk megosztani? (pl.: a statisztikákat infografikákba érdemes csomagolni, a “hogyan” tartalmaknál pedig a videók a népszerűek, de az írásos forma is hatékony)
  • Milyen anyagi keretünk és mennyi időnk van a tartalomgyártásra?
  • Ki kell szerveznünk a hozzánk illő tartalmat, vagy egy kollégánk el tudja készíteni?

 

Mi a cél?

 

Szórakoztatni akarunk? Ez esetben a virális videók, kvízek, játékok, kihívások a legjobb tartalmak, és ehhez kell választani tartalomtípust.

 

Edukálni szeretnénk? Ez esetben infografikák, sajtóanyagok, e-könyvek és blogbejegyzések kerülhetnek fókuszba!

 

Inspiráció a cél? Ez esetben az eseményekhez és közösségi élményekhez igazodva választhatunk tartalomtípust, a célközönség fogyasztási szokásai alapján. A közösségi oldalakon ne feledkezzünk meg a motiváló idézetekről és történetekről!

 

A vásárlás ösztönzése áll mindenek felett? Ez esetben a termékelőnyök hangsúlyozása a fontos, lehetőleg minél több platformon, különösen ügyelve a videós tartalmakra.

 

B2B vagy B2C?

 

Van néhány statisztika arról, hogy a B2B és a B2C cégeknek milyen tartalomtípusok jönnek be legjobban. Érdekes módon mindkét esetben ugyanazok a dobogósok a listán, és ugyanolyan sorrendben: közösségi média posztok, hírlevél, blog.

 

A B2C-szektor számára ezután a fotók és illusztrációk következnek, majd a videók és az infografikák. A B2B-cégeknél az esettanulmányok, a videók, illetve a személyes és online prezentációk emelkednek még ki.

 

Piackutatás

 

Ha biztosra akarunk menni, akkor piackutatást végzünk, az eredmények alapján pedig egyes szempontok szerint (pl.: demográfiai adatok) egyes csoportokat más-más tartalomtípussal célzunk, ami hirdetésekkel még könnyen meg is valósítható.

 

Kutatni kell, hogy a célközönség mit szokott megosztani, milyen tartalomtípusok aktiválják őket a közösségi médiában, hol szörföznek a neten és milyen alkalmazásokat használnak.

Kapcsolódó cikkek