« Vissza

Milyen szöveget érdemes írni az Instagram-posztokhoz? – 2. rész

Online marketing

Egy Instagram-poszt két részből áll: vizuális és szöveges tartalom. Természetes, hogy a fotók és a videók kerülnek középpontba, de nem érik el a kívánt hatást, ha nem szentelünk figyelmet a bejegyzés szövegére is. Erre figyelmeztet a Social Media Examiner, így sorra is vette a legjobb szövegírói tippeket az Instagram-bejegyzésekhez, attól függően, hogy több lájkot, kommentet vagy megosztást akarunk szerezni. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első rész után jöjjön a folytatás!

 

Milyen szöveg kell az Instagramon a minél több kommenthez?

 

1, Piackutatás

 

A marketing klasszikus piackutatási módszerei mellett néha nem árt a közönségünk véleményét az Instagramon is kikérni. Feltehetünk például egy kérdést, felvethetünk egy megoldani kívánt problémát, exkluzív képet vagy videót posztolhatunk egy készülő termék vagy szolgáltatás részletéről – és már érkeznek is a vélemények. Hasznos tudást szerzünk, miközben az algoritmus még több felhasználónak ajánlja a bejegyzést.

 

2, Döntési helyzet

 

Melyik a kedvenc terméked? A három legnépszerűbb szolgáltatás közül melyiket választanád? Melyik kampányunk tetszett a legjobban? Ehhez hasonló kérdésekkel garantált, hogy aktivitást váltunk ki a leghűségesebb vásárlóktól és ügyfelektől.

 

3, Szórakozzunk

 

Nem kell mindig komolynak lenni, néha laza is lehet a kommunikáció. Például egy slágertermék kapcsán arra kérhetjük a követőket, hogy a számukra legkedvesebb emojival fejezzék ki rajongásukat.

 

Milyen szöveg kell az Instagramon a minél több megosztáshoz?

 

1, Hasznos posztok

 

Ez a cikk is egy követőink számára hasznos tartalom, de egy elgondolkodtató grafika, egy kiemelt statisztika, és megannyi más poszt is segítheti a követőink mindennapi életét, munkáját. A praktikus információkkal szolgáló bejegyzéseket szívesen osztják meg az emberek a sztoriban.

 

2, Idézetek

 

Az inspiráló idézetek minden közösségi oldalon népszerűek. A cégeknek azért, mert rendkívül egyszerű elkészíteni, a közönségnek pedig azért, mert pozitív és elgondolkodtató hatással bír, amit örömmel meg is osztanak.

 

3, Nyereményjáték

 

Egy instagramos nyereményjáték általában követésre, kommentre és lájkokra épít, de bevált trükk, hogy extra ajándékért megosztást is kérünk. Fontos: a résztvevőknek taggelni kell a profilunkat, hogy lássuk is a megosztást.

 

További bevált szövegtípusok:

 

  • Edukáció: az Instagram 2200 karakteres limitjében egy rövid cikk is elfér leírásként, ahol pontról pontra elmagyarázhatunk valamit – például egy új szolgáltatás folyamatát, vagy egy termékünk bevált használati módját, vagy leírjuk egy videóban bemutatott recept teljes menetét és hozzávalóinak listáját.

 

  • Humor: egy érdekes videó vagy fotó alá nyugodtan tehetünk poénos megjegyzést, akár egy viccet is leírhatunk, ha úgy érezzük, hogy kapcsolódik a márkánkhoz és a célközönség is nevet rajta.

 

  • Link a BIO-ban: mivel az Instagram-posztok alá nem lehet működő linket másolni, így egyetlen lehetőségünk van, ha egy friss blogbejegyzésre vagy mondjuk a webshop új tartalmára hívjuk fel a figyelmet: jelezzük, hogy link a profil leírásában (BIO) található.

Kapcsolódó cikkek