„Az Instagram többé már nem a négyzetes fotómegosztó!” – idén júniusban ezt a cég vezérigazgatója, Adam Mosseri tartotta fontosnak hangsúlyozni. Az egyszerű kép- és videómegosztó alkalmazásnak induló Instagram már valóban sokkal több, mint akár csak két-három éve. Az online marketing egyik legfontosabb terepe lett, több eszközzel és lehetőséggel – mindhez van pár tanácsunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük!
1, Hagyományos bejegyzés
A sztorik ugyan elviszik a showt, de ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos módon megosztott fotók és videók ne lennének fontosak. Ezen a területen a galéria funkciót érdemes kihasználni, hiszen akár tíz képet is közzétehetünk egy bejegyzésben.
A “Carousel” funkcióval megosztott gyűjtemények jobban teljesítenek – vagyis több lájkot és hozzászólást generálnak –, mint az egyetlen fotót vagy videót tartalmazó posztok.
Kreatívan is használhatók a galériák: előtte-utána felvételekkel, termék kollekciók bemutatásával, tippek és trükkök felsorolásával és hogyan csináld “lépésről lépésre” kollekciókkal is növelhetjük az aktivitást.
2, Sztori
Naponta 500 millióan nézegetik Instagramon a maximum 15 másodperces, 24 órán belül eltűnő sztorikat. Nem kérdés tehát, hogy használni kell a funkciót, méghozzá minden nap. Ugyanolyan jellegű posztokat lehet megosztani, mint amilyeneket a hagyományos bejegyzések kapcsán felsoroltunk, de sokkal lazább stílusban.
A sztorik sikerének kulcsa az interaktivitás, hiszen kérdést is feltehetünk itt, kvízt is összeállíthatunk, illetve üzenetküldésre is biztathatjuk a követőket – ezeket a lehetőségeket használjuk is ki.
Eredményes stratégia mindezt kulisszák mögötti felvételekkel feldobni.
3, Összefoglaló történetek
A sztori elszáll, de az összefoglaló megmarad – lényegében erről szól a történetek téma szerinti gyűjteménybe rendezése. A legfontosabb sztorik ugyanis megmenthetők, üzleti céllal pedig többféleképp alkalmazhatók.
Instagram-katalógust hozhatunk létre a legnépszerűbb termékekről, örökre elérhetővé tehetjük a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszokat, illetve érdemes összefoglalóval kiemelni az ügyfelektől és vásárlóktól kapott visszajelzéseket.
4, IGTV
A hosszabb videók erejét hajlamosak vagyunk alábecsülni, de gondoljunk arra, milyen karrierek alakulnak a YouTube-on. Profi videókat az Instagramon is érdemes megosztani, akár 60 perces felvételeket is, hiszen ez az IGTV jelenlegi időkorlátja.
Ahogy a YouTube algoritmusa, úgy az Instagram TV is előnyben részesíti a rendszerességet, így hosszabb videókkal itt is stratégia mentén meghatározott időközönként érdemes jelentkezni.
Az üzleti profiloknál rendkívül népszerűek a kicsomagolós videók, illetve a termékek használatát bemutató felvételek.