« Vissza

A közösségi oldalak megfelelő képméretei 2022-ben

Online marketing

Apróságokon, olykor néhány pixelen is múlhat a siker a közösségi média egymással versengő posztjai között. Így például a hatékony online marketing elengedhetetlen eleme, hogy minden bejegyzéstípus a megfelelő méretben kerüljön ki. A Hootsuite egy nagyon hasznos listában szedte össze, hogy 2022-ben milyen paraméterekkel kell dolgozni a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen, a YouTube-on, a TikTokon és a Pinteresten.

 

Mielőtt rátérnénk a legnépszerűbb közösségi oldalak ideális méreteire, egy tippet érdemes megfogadni: nem kell kétségbe esni, ha nincs megfelelő képarányú felvételünk. Erre találták ki a stock fotós oldalakat, ahol ingyen vagy minimális költségért tudunk profi, jogtiszta képeket szerezni. Nemrég ajánlottunk egy kevésbé ismert honlapot (Freepik), amely igazi főnyeremény a témában – kattints ide a részletes bemutatásért.

 

Ahol technikai akadályt jelent más képformátum használata, ott külön jelezzük, hogy mi az ideális választás, de általánosságban elmondható, hogy a közösségi oldalakon a JPG és a PNG formátum az ajánlott.

 

És most lássuk az ideális méreteket!

 

Facebook

  • Profilkép: 170 x 170 pixel
  • Borítókép: 851 x 315 pixel (számítógépes megjelenés: 820 x 312 pixel; mobil megjelenés: 640 x 360 pixel)
  • Borítókép minimális mérete: 400 x 150 pixel
  • Borítókép ideális fájlmérete: kevesebb, mint 100 KB
  • Borítókép ideális formátuma: JPG vagy PNG
  • Facebook-bejegyzés ideális képmérete: 1200 x 630 pixel
  • Facebook-bejegyzés minimális képmérete: 600 x 315 pixel
  • Facebook-sztori: 1080 x 1920 pixel (9:16 képarány)
  • Hírfolyamban megjelenő hirdetés: 1080 x 1080 pixel (minimum 600 x 600 pixel), 1.91:1 és 1:1 közötti képarány, maximum 30 MB fájlméret.

 

Instagram

  • Tájkép: 1080 x 566 pixel
  • Portréfotó: 1080 x 1350 pixel
  • Négyzetes fotó: 1080 x 1080 pixel
  • Támogatott képarányok: 1.91:1 és 4:5 között
  • Ajánlott képméret: 1080 pixeles szélesség, 566 és 1350 pixel közötti magasság
  • Instagram-sztori: 1080 x 1920 pixel (9:16 képarány)
  • Reels videó: 1080 x 1920 pixel (9:16 képarány)

 

LinkedIn

  • Személyes profil borítóképe: 1584 x 396 pixel (4:1 képarány)
  • LinkedIn-oldal logómérete: 300 x 300 pixel
  • LinkedIn-oldal borítóképe: 1128 x 191 pixel
  • LinkedIn-oldal fotós bejegyzése: 1200 x 627 pixel (PNG vagy JPG)
  • Megosztott linkek csatolt képe: 1200 x 627 pixel

 

YouTube

  • Profilkép: 800 x 800 pixel
  • Borítókép: 2048 x 1152 pixel (16:9 képarány), maximális méret: 6 MB
  • Borítókép minimális mérete automatikus vágás nélkül: 1235 x 338 pixel
  • Videó: 1280 x 720 pixel
  • Hirdetésre szánt videó: 1920 x 1080 pixel
  • Bélyegkép: 1280 x 720 pixel

 

TikTok

  • Profilkép: minimum 20 x 20 pixel
  • Videó: 1080 x 1920 pixel (9:16 képarány)

 

Pinterest

  • Borítókép: 800 x 450 pixel
  • Pin (bejegyzés): 1000 x 1500 pixel
  • Négyzetes pin: 1000 x 1000 pixel (maximális fájlméret: 20 MB)
  • Board (gyűjtemény) bejegyzések: 1000 x 1000 (ajánlott) vagy 1000 x 1500 pixel (maximális fájlméret: 10 MB)
  • Pinterest-sztori: 1080 x 1920 pixel (9:16 képarány), maximális méret: 20 MB
  • Hirdetések: 1000 x 1500 pixel

Kapcsolódó cikkek