Az Instagram sztori funkciója a hagyományosnál közvetlenebb kommunikációra ad lehetőséget, így a sikere nem meglepő: már több mint 500 millió felhasználó minden nap nézegeti a 24 órán belül eltűnő történeteket. Ebből egyre nagyobb előnyt lehet kovácsolni, ha kihasználjuk a Insta-sztori folyamatos fejlesztéseit. Mutatunk pár nagyon hasznos trükköt, amelyekkel időt is lehet spórolni és új szintre emelhetjük a történetmesélést.
1, Link a sztoriban
Sajnos egyelőre csak azok tudnak linket elhelyezni a sztorikban, akiknek az Instagram-oldala legalább 10 ezer követővel rendelkeznek – legalábbis papíron. Van ugyanis egy trükk, amellyel megkerülhető ez a korlátozás a videók esetében. Ha az IGTV-n készítünk és teszünk közzé egy videót, akkor a felvétel leírásában elhelyezhetünk egy linket.
Ezután az Instagram-sztori készítésénél a link ikonra kell kattintani, ahol a +IGTV-videó lehetőségre kattintva kiválasztható a linkkel ellátott felvételünk, és ezt megoszthatjuk sztoriban. A közzététel után a sztori bal felső sarkában látszódni fog a link, amely kattintható is.
2, Információ adagolása
Figyelemfelkeltő hatást érünk el, ha egy átlagos sztorit több bejegyzésre bontunk, vagyis a szövegét folyamatosan, sztorinként “adagoljuk”. Ilyenkor ugyanaz a fotó jön egymás után, de mindig több szöveg jelenik meg rajta, és csak néhány sztori után jutunk el a teljes szövegig.
Ehhez az első információt tartalmazó posztot kell elkészíteni, majd megosztás helyett a letöltés lehetőségét választani. A következő sztorihoz kiválasztjuk a galériába mentett sztorit, majd kiegészítjük az újabb szöveggel, és ezt is elmentjük. Így kell menni tovább, amíg kész nem vagyunk az összes sztorival, majd megfelelő sorrendben meg kell osztani.
3, Sejtelmes sztori
Talán már láttál olyan sztorit, amelyen egy fotó apró részlete látszott, a képernyő többi részét pedig egy szín uralta. Ezt is figyelemfelkeltő szándékkal szokták alkalmazni, például azért, hogy jelezzék: új poszt jelent meg a feedben, de nem lövik le a teljes poént.
Ehhez nem kell Photoshop-szakértőnek lenni, csupán be kell tölteni a képet, majd a rajzolás ikonra kattintva kiválasztani egy színt és az ujjunkat pár másodpercig képernyőn tartani. Így teljesen eltakarjuk az eredeti képet a kiválasztott színnel, de utána a radír funkcióval kijelölhetjük a fotó azon részletét, amelyet szeretnénk megmutatni.
4, Hashtagek és taggelések elrejtése
A hashtagek elhelyezése és a felhasználók bejelölése rendkívül fontos az Instagram-sztoriknál, főként az organikus elérés növelése és a megosztás lehetőségének biztosítása miatt. Hasznos tehát alkalmazni, de nem muszáj mutatni – két módszerrel is el lehet rejteni őket.
Egyrészt kezdhetjük a hashtagek és a taggelések begépelésével, majd a matrica ikonra kattintva kiválaszthatjuk a megosztani kívánt fotót, amit úgy helyezünk, hogy kitakarja a szövegeket.
Másrészt a szövegszín kiválasztásával is lehet trükközni, hiszen a fotó azon részéről is választhatjuk a színt, ahova elrejtenénk a szövegeket, utána már csak ügyesen kell kicsinyíteni és elhelyezni a hashtageket és jelöléseket. A szöveg tehát ott lesz, de senki sem veszi majd észre, hiszen kaméleonként olvad a környezetébe.
5, Különleges betűtípusok
Az Instagram csak néhány betűtípust kínál fel a sztorik szövegének szerkesztésénél, de a kínálatot szinte a végtelenre lehet bővíteni, ha az alábbi honlapra látogatunk:
Az oldal tetején lévő rubrikába kell írni a szöveget, majd automatikusan meg is jelenik különleges betűtípusokban. Csak ki kell választani a szimpatikusat, kijelölni, majd a sztori szerkesztésénél bemásolni.
6, Még több GIF
Sok GIF áll rendelkezésre az Instagram-sztorik felturbózásához, de nem biztos, hogy elég. Ha viszont az alábbi linkre látogatva letöltjük a Giphy androidos vagy iPhone-os alkalmazását…
… akkor a világ legnagyobb GIF-készletéből válogathatunk, a megosztási lehetőségeknél pedig az Instagram is megjelenik.