Az online marketing egyik legérthetőbb és leghasznosabb hasonlata a tölcsér, amelynek már egy cikket is szenteltünk. Lépésről lépésre átvettük, hogy milyen út vezet a konverzió felé, ezúttal pedig a tölcsér stratégiában felhasználható tartalomtípusokat elemezzük. Lássuk, hogy az OptinMonster szakértői blogja szerint mire és milyen szinteken érdemes használni a különböző tartalomtípusokat! Cikksorozatunk első része után jön a folytatás.
A megfontolás, a vágyakozás és a mérlegelés szintje
Esettanulmány
Egy esettanulmány nem csak promotálja a termékünket vagy szolgáltatásunkat, de mélyebben vizsgálja a vásárlók és ügyfelek igényeit.
Óriási bizalomkeltő hatása van egy profi, jól szerkesztett, alapos esettanulmánynak, ráadásul egyéb tartalmakhoz is jó alapanyagot adhat, mint például a blogbejegyzések és a közösségi médiában megosztott tippek.
E-mail marketing, hírlevél
A Rackhost Tudásbázison cikksorozatban foglalkozunk a céges hírlevél sikerének titkaival, hiszen az e-mail marketing – és a hozzá tartozó címlista – hatalmas érték a vállalkozások számára.
Szolgálati közlemények, akciók bejelentése, a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos tippek – csak néhány példa, hogy mi mindent lehet és érdemes hírlevelekben küldeni, amelyek révén az érdeklődőnek mi jutunk eszébe, ha pont olyan termékre vagy szolgáltatásra lenne szüksége, amit mi ajánlunk.
Webinar, konferencia
A szakmai konferencia online verziója, a webinar még népszerűbb lett a pandémia idején, de már előtte is fontos eszköze volt a hitelesség kialakításának.
Egy webinar az esettanulmányhoz hasonlóan bizalmat kelt, de a meggyőzés terén még erősebb marketing eszköz. Ráadásként az online regisztrációval egybekötve remek alkalmat kínál e-mail címek begyűjtésére, a hírlevélre történő feliratkozásra.
Összehasonlítás a konkurenciával
Bizonyára minden olvasónk találkozott már olyan összehasonlító oldallal, ahol egy termék vagy szolgáltatás tulajdonságait hasonlítják össze a konkurenciával, kidomborítva az előnyöket. Kiváló eszköz a vásárlói döntés felgyorsítására.
A vásárlás és a hűség szintje
Ingyenes próbaidőszak
Az online szolgáltatások kapcsán bevett stratégia az ingyenes próbaidőszak biztosítása. Ezzel a módszerrel sokkal könnyebben (elő)fizetnek az emberek, hiszen nincs vesztenivalójuk, ha pedig elégedettek, nincs későbbi tennivalójuk, hiszen a próbaidőszak után automatikusan fizetnek.
Termékdemo
Az ingyenes próbaidőszakhoz hasonló hatást ér el, de rövidebb idő alatt: egy szuper termékdemo akár néhány perc alatt vásárlásra ösztönözheti az érdeklődőt.
Ároldal
Amennyiben a szolgáltatásunknak több díjcsomagja van, azt a honlapon külön oldalon érdemes listázni, kiemelve a csomagok előnyeit, funkcióit. Érdemes látványosan jelezni, hogy melyik csomag a legnépszerűbb a vásárlók körében.