« Vissza

Érdemes meglovagolni a Clubhouse sikerét?

Online marketing

A Clubhouse felhasználói bázisa milliós léptékben ível meredeken felfelé, de mi is ez az alkalmazás, amit már Elon Musk és Mark Zuckerberg is lelkesen használ? Annak ellenére is izzik tőle a techszféra, hogy csak meghívással lehet belépni, így nem csak megismerni érdemes az audio appot, de azon is érdemes gondolkodni, hogy mire használhatják a cégek.

A koronavírus-járvány idején különösen hiányoznak nekünk a nagy beszélgetések, így a Clubhouse a lehető legjobbkor robbant a köztudatba. Na persze ez az alkalmazás sem helyettesíti a személyes társalgásokat, de a minket érdeklődő témák nagy társaságban történő kibeszélésére újszerű módon ad lehetőséget.

Mindezt lenyűgöző egyszerűséggel teszi: csak meg kell nyitni az appot a mobilon, kiválasztani egy szobát és belehallgatni, ha pedig hozzászólnánk, ezt jelezhetjük. Ha a moderátorok megadják a szót, máris mondhatjuk a véleményünket. Háromféle “chat szoba” hozható létre: a nyílt szobákba bárki beléphet, a zárt beszélgetésekhez meghívó kell, illetve úgy is szűkíthető a társaság, hogy csak azok csatlakozhatnak, akiket mi is követünk a Clubhouse-on.

A társaságokhoz nem olyan könnyű csatlakozni, hiszen csak meghívóval lehet regisztrálni, amit egyes honlapokon már pénzért is árulnak. Az exkluzivitásra még rátett egy lapáttal, hogy sokáig csak iPhone-okra volt tölthető az alkalmazás, de most már androidos mobilokra is letölthető.

A sztárok rúgták be igazán a Clubhouse motorját, hiszen híres énekesek, színészek, sportolók és üzletemberek csatlakoztak, és kezdtek szokatlanul laza stílusban beszélgetni a felhasználókkal. Így tett többek között Ashton Kutcher, Wiz Khalifa, Kevin Hart, Elon Musk, Oprah, Chris Rock, Mark Zuckerberg, Jared Leto és Drake is.

Több sem kellett az online marketing szakembereknek, sok cég rögtön rárepült a közösségi média új üdvöskéjére. Rögtön akadtak olyan projektek, amelyek ihletet adhatnak akár magyar vállalkozások számára is. Például egy étterem Valentin-napon ismerkedős játékot hirdetett, a randevú nélkül maradókat pedig ingyen pizzával vigasztalta.

Szintén nagy potenciál rejlik abban, hogy a márkákhoz kapcsolódó témákban érdekes, akár hírességeket is bevonó beszélgetésekbe kezdjünk. Egy influenszer már rögtön vonzó tényező, aki pedig kíváncsi rá, be is kapcsolódik, ugyanis ezt a médiafogyasztást nem lehet halogatni, mivel kizárólag élőben hallgathatók a társalgások. Erre a FOMO-hatásra (“Fear of Missing Out”), vagyis a kimarástól való félelemre építenek a 24 órával később eltűnő sztorik is az Instagramon, amelyek elképesztő sikerét már magyarázni sem kell.

Ezekkel a funkciókkal – és a rendkívül egyszerű kezelhetőséggel – akár a podcast alkalmazások kiegészítője is lehet a Clubhouse. Az eredeti podcastban taglalt témákat ugyanis itt át lehet beszélni a hallgatókkal.

Mindezek fényében cége válogatja, hogy ki akarja és meri bevállalni a Clubhouse sikerének meglovaglását, de aki kreatívan kezeli a platformot, erősítheti a márkáját.

Kapcsolódó cikkek