« Vissza

Végre az Instagram-sztorikat is lehet időzíteni – mutatjuk hogyan

Online marketing

Egyre több Instagram-profil posztol kizárólag sztorikat, vagy csak néhány havonta tesz közzé sima bejegyzést. Több mint 500 millióan napi szinten követik a 24 órán belül eltűnő, a mobil teljes képernyőjét kitöltő történeteket, ezért óriási hír az online marketinggel foglalkozók számára, hogy végre Instagram-sztorikat is lehet időzíteni. Sajnos fapados a megoldás, de sokszor így is jól jöhet – mutatjuk is, hogyan kell használni.

Őszintén szólva nem is értjük, hogy az Instagramot tulajdonló Facebook programozói miért vártak eddig ezzel az egyszerű, de már nagyon várt, a vállalkozások és influenszerek életét alaposan megkönnyítő fejlesztéssel. Na de örüljünk, hogy itt van, még akkor is, ha csak alap funkciókkal rendelkezik.

További üröm az örömben, hogy egyelőre csak a Facebook Business Site weboldalon lehetséges az Instagram-sztorikat időzítése, a Business Site mobil alkalmazásban még nem elérhető az újdonság. A profik persze egyébként is többnyire számítógépen véglegesítik és időzítik a posztokat, de ez akkor is hátrány.

A Facebook Business Site felületén ugyanúgy lehet történeteket feltenni, mint bejegyzéseket, és az időzítés módja is a régóta megszokott módon történik. A mobilos sztorizáshoz képest viszont elég visszafogott a funkciók listája, és akkor diplomatikusak voltunk: csak körülvágással, szöveggel és matricákkal lehet szerkeszteni.

A körülvágás során az eredeti, a négyzetes és a leginkább ajánlott, teljes képernyőt kitöltő 9:16-os képarányt lehet választani. Mobilon azt is megszokhattuk, hogy az ujjaink finom mozgatásával is változtatható az elrendezés, így már csak emiatt is azt mondjuk: inkább az előre, direkt ilyen méretekre szerkesztett grafikákat és fotókat időzítsük.

A szöveg elrendezése egész hasonló a marketingesek körében népszerű Canva, vagy hasonló grafikai szolgáltatások megoldásához: a funkcióra kattintva megjelenik egy szövegbuborék, amibe szöveget lehet írni, a széleire kattintva pedig alakítható a szöveg mérete, illetve az egér nyomva tartásával bárhová helyezhetjük a szöveget. Ezen felül a betűtípust és a szöveg színét határozhatjuk meg – ezekben kevésbé kell kompromisszumot kötni a mobilos szerkesztéshez képest, de az animációk kimaradtak.

A matrica opció a leginkább szegényes, mindössze néhány tucat előre telepített ikon közül lehet választani, így ha valaki sok ilyet használ, inkább maradjon a telefonos feltöltésnél. Sajnos még keresni sem lehet a matricák között, de reménykedünk, hogy ezzel is felturbózzák később a sztorik szerkesztését.

Fontos tudnivaló: a változtatásokat csak akkor tudjuk elmenteni, ha a jobbra megjelenő előnézet alatt az “Alkalmazás” gombra kattintunk.

Az interaktív elemek teljes hiánya miatt sokan fognak még maradni a mobilos, azonnali publikálásnál, de az előre szerkesztett médiatartalmakkal dolgozók biztosan örülnek az időzítés lehetőségének. Nekik egy hétvégére tervezett sztori miatt már nem kell a szombat reggeli kávé mellett dolgozni.

Van még újdonság az Instagram-sztorik terén, amire szintén rengetegen vágynak, és van esély, hogy hamarosan szintén elérhető lesz. A cég már teszteli a linkek elhelyezését a történeteknél – bárki számára. Ezt ugyanis eddig is tudta az Instagram, de csak a legalább tízezer követővel rendelkezők vehették igénybe. Idén talán már mindenki a honlapjára tudja terelni a követőit, izgatottan várjuk!

Kapcsolódó cikkek